MAKALE

BT inovasyonunu güçlendirme: Üç adımda strateji ve planlama için zaman yaratma

IT decision maker empowering IT innovation

Hiç bir an olsun durup geleceğe yönelik planlar yapmak istediğiniz ama vakit bulamadığınız oldu mu?

Bir BT karar alıcısıysanız (ITDM) yanıtınız muhtemelen evet olacaktır. Son araştırma raporumuzda, Avrupa'daki 1.700'den fazla ITDM ile son birkaç yıldır yaşadıkları deneyimler ve önümüzdeki yıllara yönelik öncelikleri hakkında anket yaptık.

En önemli bulgulardan biri, ITDM'lerin günümüzde hiç olmadığı kadar yoğun çalıştığı oldu. Aslında, pandeminin zirveye ulaştığı 2021 yılına kıyasla sorumluluklarına ortalama %7 daha fazla zaman harcıyorlar. Artık daha fazla zaman alan işler arasında, stratejik planlama açısından daha öncelikli olanlar kolayca gözden kaçabilir. Araştırmaya göre BT liderlerinin zaman kazanmak için neler yapmaları gerekiyor?

Hem bir zorluk hem de çözüm olarak yenilik

Strateji ve planlama, tüm BT liderlerinin en önemli sorumlulukları arasındadır. Ancak son yıllarda bunlara zaman ayırmaları zorlaştı. 2019'da planlama ve strateji en çok zamanlarını alan ikinci konuydu. Ancak 2021 itibarıyla sondan üçüncü önceliğe geriledi.

2023 sonunda olumlu bir gelişme olarak dördüncülüğe yükseldi ve bu durum, ITDM'lerin yenilik planlarına yansıdı. ITDM'ler otomasyon ve yapay zeka gibi teknolojileri ciddi şekilde incelediklerini belirttiler. Bunun nedeni büyük olasılıkla kurumsal ihtiyaçlar olsa da ITDM'lerin daha fazla zaman kazanmasına ve önemli olan işlere gerçekten odaklanmalarına olanak tanıması da nedenler arasındaymış gibi görünüyor. Örnek vermek gerekirse katılımcıların %51'i otomasyonu benimsemenin iyi yanlarından birinin, kişisel olarak daha stratejik işlere odaklanabilmeleri olduğunu söyledi.

Sorun şu ki en çok ihtiyaç duyulan şey zaman. Yeniliklerin uygulanması zaman da alıyor. Yatırım öncelikleri sorulduğunda ITDM'ler, çoğunlukla günlük sorunların çözümüyle uğraşmakla meşgul olduklarından yapay zeka gibi teknolojileri yakından inceleyemediklerini söylediler. Bilgi güvenliği ve cihaz bakımı gibi alanlarda yapay zeka kendilerine yeterince destek sağlasa da bu görevlere daha fazla zaman harcayan ITDM'lerin yapay zekaya yatırım yapma ihtimali %10 daha az.

ITDM'ler sahip oldukları zamanda nasıl daha fazla iş yapabilir ve yeniliğe yer açabilir? En önemli tavsiyelerimiz için okumaya devam edin.

1. Güvenilir donanımlara yatırım yapma

Araştırmamız, cihaz sorunlarının ITDM'lerin sürekli karşılaştığı bir zorluk olduğunu ortaya koydu. Katılımcıların %38'i, cihaz arızalarını gidermenin hâlâ çok zaman aldığını bildirdi. BT liderleri ve ekipleri güvenilir olmayan donanımlarla meşgul olduklarında strateji ve yeniliklere odaklanamıyor ve dezavantajlı konuma düşüyor.

ITDM'ler, güvenilirliği kanıtlanmış donanımları tercih ederek, cihazları onarma ve değiştirmeye daha az zaman harcarken uzun vadeli planlamaya daha fazla zaman ayırabilir. Bu yaklaşım yalnızca kendi ekipleri için avantaj sağlamakla kalmaz, daha az arıza süresiyle kuruluş genelinde verimliliği de artırır.

2. Servis desteğinden daha fazla yararlanma

BT ekipleri, en iyi performansı sergilemeleri için cihazlarınkullanım ömürleri boyunca düzenli servis işlemleri gerçekleştirir. Ancak bazı ITDM'ler paradan tasarruf etmek için şirket içinde servis hizmeti sunsa da bu, BT ekiplerinin değerli zamanına mâl olur.

Servis, ciddi anlamda organizasyon yapmayı gerektirir. BT ekiplerinin kesintiyi en aza indirmeleri, uygun şekilde planlama yapmaları, doğru parçaları zamanında sipariş etmeleri ve meydana gelen hata veya sorunları çözmeleri gerekir. Araştırmaya göre bu sürekli destek hem zaman alıyor hem de ağır bir iş: ITDM'lerin %24'ü donanımların bakımının zor bir iş olduğunu söyledi.

Neyse ki servis modelleri son yıllarda önemli ölçüde gelişti. Önde gelen donanım sağlayıcıları, gerektiğinde tam yönetilen paketlere geçiş kabiliyeti de dahil olmak üzere genellikle cazip servis seçenekleri sunuyor.

3. İyi entegre edilmiş bir teknoloji ekosistemi kurma

Hibrit çalışmaya hızlı geçiş, ITDM'lerin yeni iş birliği araçlarına yatırım yapmasını sağladı. Bununla birlikte, kısa zaman içerisinde birçok yeni teknolojiye yatırım yapmak, kuruluşların BT altyapılarının daha karmaşık ve parçalı hale gelmesine neden olabilir.

Her bir yeni teknoloji katmanını eklerken eski sistemlerle entegrasyonun göz önünde bulundurulması gerekir. Araştırmamız da ITDM'lerin bunun farkında olduğunu gösteriyor. Katılımcılara şirketlerinde hibrit çalışma modelini nasıl geliştirmeyi planladıkları sorulduğunda, bir numaralı öncelik ofis altyapısı ve platformlarıyla daha iyi entegrasyon oldu.

Ayrıca, BT karar alıcılarının önümüzdeki üç yıl için satın alma odaklarına dayalı olarak mevcut ekosistemlerinin karmaşıklığından endişe duyduğunu gördük. ITDM'lerin %34'ü, önceliklerinin mevcut BT varlıklarını sadeleştirmek veya birleştirmek olduğunu söyledi. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda süregelen karmaşıklık ve entegrasyon sorunlarının BT liderleri için önemli bir endişe kaynağı olduğu, hatta daha fazla yeniliği önleyebileceği açıktır.

Yeni satın alma kararlarında gerçekten önemli olduğunu düşündükleri nokta sorulduğunda, ITDM'ler için en önemli faktörün maliyet veya kalite yerine uyumluluk olduğu ortaya çıktı. Stratejik planlama yerine sürekli olarak karmaşık uyumluluk sorunlarıyla ilgilenmek, BT ekiplerinin zamanından en iyi şekilde faydalanılmadığı anlamına gelir. Risk alan ve yeniliklere yatırım yapan ITDM'lerin, benimsenen yeni teknolojilerin BT ekibinin sürekli çalışmasına gerek kalmadan mevcut kurulumlarını ve gelecekteki eklemelerini tamamlayacağını bilmeleri gerekir.

The hardware opportunity

Donanım fırsatı

Donanım, tüm kuruluşlarda BT altyapısının temel parçalarından biridir. ITDM'ler, donanım satın alma sürecinde akıllı kararlar alarak, yatırımlarından stratejik işler için daha fazla zaman ayırma şansına sahip olacaklarından emin olabilir.

Donanım serimizde her büyüklükteki kuruluşla iş birliği yaparak deneyimimizi pekiştiriyoruz. Bu nedenle baskı ve tarama cihazlarımız önümüzdeki gün, ay ve yıllar içinde ortaya çıkacak teknolojilerle birlikte çalışacak şekilde tasarlanır. Hatta bu alanda Buyer's Lab Inc. (BLI) 2022-2024 En Güvenilir A3 Marka Ödülü gibi ödüller de kazandık.

Tüm cihazlarımız, ITDM'lere servis konusunda daha fazla esneklik sağlayan son teknolojilere sahiptir. Örneğin, teknisyenlerimiz tarafından uzaktan düzenli servis işlemleri yapılarak zamandan tasarruf sağlanabilir ve emisyonlar azaltılabilir. Cihazlarımız ayrıca değiştirilmesi kolay ve uzun ömürlü parçalara sahiptir.

Son olarak, teknolojilerimiz mevcut BT altyapınıza sorunsuzca uyum sağlayacak şekilde tasarlanır ve uzmanlarımız eski teknolojilerle kusursuz entegrasyon için sizinle birlikte çalışabilir. Ayrıca her türlü iş ihtiyacını karşılamak için donanım, çözüm ve servisi birlikte sunabildiğimizden birçok farklı satıcının BT ekosistemini bir araya getirmenize gerek kalmaz.

ITDM'ler için bir dönüm noktası

Araştırmalarımız, ITDM'lerin daha çok çalıştığını ancak inovasyon konusunda hâlâ heyecanlı olduğunu gösteriyor. Yeni teknolojiler işletmelerin çalışma şeklini çok fazla şekilde değiştirebilir. Ancak bu fırsatları yakalamak ve yenilikleri hızla takip etmek için ITDM'lerin planlamaya odaklanmak üzere daha fazla zamana ve zihinsel güce ihtiyacı vardır. Buna ulaşmadaki gizli silahlarıysa genel itibarıyla işin temelini güçlü tutmaktır. Uzun süre dayanan, servis sıkıntısını ortadan kaldıran ve mevcut altyapılarına rahatça entegre olan donanımlar satın almak hem kendileri hem de ekipleri için ek iş yükü yaratmaz.

Canon donanımlarının işletmenizi dönüştürmenize nasıl yardımcı olabileceğini merak ediyor musunuz? Tam baskı ve tarama portföyümüzü buradan keşfedin.

Daha Fazlasını Keşfedin