2023, "gecikmiş düzeltmenin" yılıydı. Canon'un yeni araştırması bunları göstermektedir. Bu araştırmada, 1.700'den fazla BT karar alıcısına (ITDM), 2019-2023 yıllarındaki deneyimleri ve önümüzdeki üç yıla ilişkin tahminleri sorulmuştur.
BT Dönüşüm Barometresi, son yılların en çalkantılı 5 yılında ITDM olmanın gerçekte nasıl bir şey olduğunu ortaya koymuştur. Covid-19'un zirve yaptığı dönem artık geçmişte kalmış gibi görünse de veriler, kuruluşların geçen yıl bile tedarik çalışmalarını bu dönemden kalma sorunları çözmeye odakladığını göstermektedir.
MAKALE
BT liderlerini "sorunları düzeltme" döngüsünden kurtarıp gerçek anlamda yenilik yapmalarını sağlamak için onlara alan açmanın zamanı geldi.
BT liderlerinin gelişmelere ayak uydurması ne kadar sürecek?
Birçok ITDM, 2027 yılına kadar otomasyon ve yapay zeka gibi teknolojiler aracılığıyla yeni değerler katarak daha heyecan verici şekillerde inovasyon yapma fırsatına sahip olacaklarını öngörmektedir.
Ancak bu noktaya ulaşmak söylenendiği kadar kolay olmayabilir. Veriler, gecikmiş sorunları düzeltme döngüsüne giren stresli ITDM'lerin yeni değer katan yeniliklere daha az zaman ayrıdıklarını göstermektedir.
İnovasyon arka plana itildi
Pandeminin herkese kolay unutulmayacak zorluklar yaşattı ve bu durumun verilere yansıması hiç de şaşırtıcı değil. 2021'in en şiddetli zamanlarda ITDM'ler bütçe kesintilerinin (%51) ve kaynak sorunlarının (%57) yaygın olduğunu söyledi.
Aksaklıkların yaşandığı bu dönemde, ITDM'ler acilen iş sürekliliğini sürdürmenin yollarını arıyorlardı; yenilik artık bir öncelik değildi. Bunun yerine, BT liderleri acil sorunlara odaklanmak zorunda kaldı. Aslında ITDM'ler günlük taktiksel sorun çözmede önemli bir artış bildirdi; %57'si donanım bakımına ciddi miktarda zaman harcadıklarını ve %54'ü zamanlarını BT sorunlarını çözmeye harcadıklarını belirtti. Bu rakamların, bu dönemden önce ve sonraya kıyasla belirgin şekilde daha yüksek olduğu görüldü.
BT liderleri strateji ve planlamaya daha fazla zaman harcasalar da, bu konu orantılı bir şekilde daha az önemli hale geldi (artık ilk üç öncelikleri arasında yer almıyor) ve yenilik de buna bağlı olarak yavaşlamış gibi görünüyor. 2023 yılı itibarıyla, ITDM'lerin %47'si kuruluşlarının eski teknolojiler nedeniyle geri kaldığını ve bu durumun BT liderleri üzerinde kaybedilen zamanı telafi etme baskısı yarattığını ifade etti.
ITDM'lerin karşılaştığı zorluklar | 2019 | 2021 itibariyle | 2023 |
---|---|---|---|
Mevcut donanımı korumanın zor olduğunu düşünen ITDM'lerin yüzdesi | %14 | %57 | %23 |
Çalışanın yaşadığı BT sorunlarını çözmenin zor olduğun düşünen ITDM'lerin yüzdesi | %14 | %54 | %24 |
Gecikmiş gereksinimleri ele alma
2023'ü değerlendirdiğimizde, iş sürekliliğiyle ilgili en acil tehditlerin geride kaldığını görebiliyoruz. Yalnızca donanım bakımını yapma veya BT sorunlarını çözme konusunda zorlandıklarını söyleyen ITDM'lerin sayısı yarıya indi.
ITDM'lerin planlama ve stratejiye daha fazla zaman harcadıklarını bildirmeleri de olumlu bir gelişme (%32'den %44'e yükseldi). Ancak muhtemelen yenilikteki duraksama nedeniyle sonuçlar, bu stratejik planlamanın büyük kısmının, gecikmiş sorunları düzeltmeye veya devam eden projeleri tamamlamaya ayrıldığını gösteriyor:
Tedarik öncelikleri sorulduğunda BT liderlerinin yaklaşık %40'ı, halihazırda sahip olduklarını gözden geçirmeye ve sağlamlaştırmaya öncelik verdiklerini söyledi.
Çözüme ulaştırmak istedikleri belirli projeler "yeni" değildi: ITDM'lerin %98'i hibrit ve uzaktan çalışmayla ilgili sorunları çözmenin yollarını aradıklarını söylerken birçoğu, çalışanların ofis dışında bulunduğu zamanlardaki davranışları üzerinde hâlâ yeterli görünürlük veya kontrole sahip olmadıklarını belirtti.
Bu esnada, buluta geçiş de 2023'teki yüksek öncelikli konular arasında yer aldı (ITDM'lerin %48'i bunu tedarik odaklı olarak görüyor). Ancak birçoğu için buluta geçiş, yeni bir değer katmaktan ziyade uzun bir yolculuğu sonlandırmakla ilgili olabilir. Sonuç olarak, ITDM'ler 2019 ile 2023 yılları arasında buluta geçişe giderek daha fazla zaman harcadıklarını belirtti. ITDM'ler önümüzdeki üç yıl içinde buluta geçişin önceliğinin azalacağını öngörüyor. Bu da, bazılarının bu geçiş dönemini sonlandırmaya başladığına işaret ediyor olabilir.
Sonuç olarak 2023, yenilikle ilgili hususların gözden geçirilip düzeltildiği yıl olarak özetlenebilir.
"Sorunları düzeltme" döngüsünü iddialı yeniliklerle değiştirme
ITDM'ler 2027 yılına kadar hangi konuların daha öncelikli hale geleceğini öngörüyor?
Büyüme alanlarının yapay zeka, otomasyon ve enerji verimliliği teknolojileri gibi daha iddialı teknolojiler olduğunu görmek ilginç. Yapay zekanın tüm sektörlerde yarattığı heyecan dikkate alındığında, 2023 yılında bile en önemli öncelik olarak listelenmesi olumlu bir gelişme. Ancak ITDM'ler, 2027 yılı itibarıyla yapay zekanın daha da önemli hale geleceğini öngörüyor. Enerji verimliliği sağlayan teknolojinin de zamanla daha fazla önem kazanacağı öngörülüyor. Bu da küresel ölçekte daha sürdürülebilir teknoloji çözümlerine odaklanılacağı anlamına geliyor.
İnovasyon Önceliği | 2023 | Sonraki 3 yıl |
---|---|---|
Yapay zeka | %55 | %66 |
Otomasyon | %42 | %44 |
Enerji tasarruflu teknoloji | %34 | %38 |
Kuruluşlar bu teknolojileri nasıl daha hızlı bir şekilde benimseyebilir?
Araştırma, ITDM'lerin mevcut durumu korumaya harcadıkları zaman arttıkça yeniliklere daha az zaman harcadıklarını öne sürüyor.
Cihaz arızalarını gidermek ve bilgi güvenliğini sağlamak için ciddi miktarda zaman harcadıklarını söyleyen ITDM'lerin işlerini stresli bulma olasılıkları daha yüksek ve yapay zekanın bir öncelik olduğunu söyleme olasılıkları daha düşük (%54'ye %63).
Tüm bunlar otomasyon, yapay zeka ve enerji verimliliği teknolojisiyle ilerlemek isteyen kuruluşlar için ne anlama geliyor? Bu, günlük işlere yönelik yatırımları ertelemenin bir yanıt olmadığı anlamına geliyor. Aslında bu durum, BT ekiplerinizi yalnızca gecikmiş sorunları düzeltmeye yönelik yenilikler yapma döngüsüne sıkıştırabilir. Bu durum yalnızca daha fazla iddialı yeniliği engellemekle kalmayacak, aynı zamanda BT liderlerinizin refahı üzerinde de önemli bir etki yaratacaktır.
BT liderlerinin ek değer sağlayan iddialı teknolojilere odaklanmasının önünü açmak mı istiyorsunuz? "Sorunları düzeltme" döngüsünü durdurmak ve gerçek anlamda yenilik yapmaya başlamak için bütçe ve kaynak sağlamanın zamanı geldi.
BT Dönüşüm Barometresi raporundan daha fazla bilgi edinin: BT liderlerini işlerinde en çok mutlu eden şey nedir? Neden hiç olmadığı kadar çok çalışıyorlar?
Raporu İndirin
Daha Fazlasını Keşfedin
-
ARAŞTIRMA
BT Dönüşüm Barometresi
Yedi EMEA pazarındaki 1.700 BT liderinin 2019, 2021 ve 2023 yılları arasında rollerinin nasıl değiştiğine dair görüşleri ve önümüzdeki üç yıl için öngörüleri ve öncelikleri.
-
MAKALE
Çalışanlar veri uyumluluğunu gerçekten ciddiye alıyor mu?
Veri uyumluluğu: BT liderleri için sorun yaratan bir alan. Özgürlük ve kontrol arasındaki denge nasıl kurulabilir? BT Dönüşüm Barometresinden edinilen içgörüler, devam eden endişeleri ortaya koymaktadır.
-
MAKALE
Hibrit çalışmaya geçiş gerçek anlamda tamamlandı mı?
BT liderlerinin %98'i hibrit çalışma modellerini geliştirmeye devam ediyor. En çok öncelik verdikleri alanları ve nedenlerini keşfedin.