Entegrasyon: Kronik bir zorluk
Kuruluşların ve ekiplerinin performansı, çalışanlar aynı yerde bulunmadıklarında bile, çalışanlar arasında sorunsuz iletişim kurulmasına bağlıdır. Bu nedenle rekabet avantajı elde etmenin yolu, piyasaya çıkan en yeni iş birliği teknolojilerini benimsemekten geçer.
Ancak sürekli olarak yeni araçların hızlı bir şekilde benimsenmesi de bazı zorlukları beraberinde getirir. BT Dönüşüm Barometresi raporundan elde edilen veriler, yeni teknolojilerle kusursuz entegrasyona ulaşmanın kolay olmadığını gösteriyor. Kuruluşlarında hibrit çalışmayı nasıl geliştirmek istedikleri sorulan ITDM'lerin %47'si, en büyük endişeleri olan ofis altyapısı ve platformlarıyla entegrasyona öncelik verdiklerini belirtti.
Bu da ITDM'lerin yaşadığı süregelen hibrit çalışma taleplerinin sürekli olarak geliştirilmesi açmazını gösteriyor. Dağınık konumlardaki ekiplerin daha etkili şekilde iş birliği yapmalarına yardımcı olarak bir sorunu çözmek başka bir soruna neden olabilir çünkü her yeni teknoloji uygulaması, BT ekiplerinin çözmesi gereken yeni entegrasyon sorunları doğurur.
Araştırmamızdan elde edilen diğer bulgular bunu doğrulamaktadır. ITDM'lere son teknoloji uygulamaları hakkındaki deneyimleri sorulduğunda, en yaygın sorunun katılımcıların %28'ini etkileyen yeni ve eski teknoloji arasındaki uyumluluk olduğu ortaya çıkmıştır.
Dolayısıyla BT Dönüşüm Barometresi'nin, ITDM'lerin bu karmaşıklıkları stratejik satın alma yoluyla ele aldığını ortaya koyması hiç şaşırtıcı değil. Entegrasyonun, satın alma kararlarındaki en büyük öncelik olduğu ortaya çıkmıştır ve bu da sorunsuz şekilde entegre edilemeyen teknolojilerin neden olabileceği potansiyel aksaklıklara dair farkındalığı yansıtmaktadır.