İnsan faktörünü uyumluluk süreçlerinden kaldırma
Raporumuz, birçok ITDM'nin, kuruluşlarının siber direncini artırmak ve uyumluluğu takip etmeyi kolaylaştırmak için somut adımlar attığını göstermektedir. Bu da daha fazla görünürlük ve kontrolün otomasyonla sağlanabileceğine yönelik müşterilerimize verdiğimiz tavsiyeyi teyit ediyor.
Manuel uyumluluk süreçleri, çalışanların bilgilere eriştikleri, bilgileri düzenledi, paylaştıkları veya sildikleri zamanı hatırlamalarını gerektirir. Bunlar hataya açık olabilir ve denetim sırasında kanıtlanması her zaman kolay olmayabilir. Buna bağlı olarak, ITDM'lerin %36'sı, çalışanların her zaman uyumluluk kurallarına uymadıklarından şüphelendiklerini veya haberdar olduklarını söylemektedir.
Dijital belge yönetimi ile bilgi işlemenin bazı yönlerini otomatikleştiren ITDM'ler, bir belgenin kuruluşlarındaki hareketini kolayca izleyebilir. Bu, bilgilerin sorunsuz ve güvenli bir şekilde akmasını sağlar ve yanlış gelen kutusuna gitmesi tehlikesi oluşturmaz.
ITDM'lerin %53'ü, onaylı olmayan çalışanların hassas belgelere erişememesini sağlayan otomatik erişim hakları uygulamaktadır. %51'i, hassas belgelerin GDPR uyarınca silinmesini sağlamak için otomatik olarak depolama süreleri uygulamaktadır.
Ancak hala kat edilmesi gereken bir yol vardır. ITDM'lere, erişim haklarından dizinleme işlemlerine kadar belirli belge işlevlerini kontrol etmek için hangi süreçlerin uygulandığını sorduğumuzda, en yaygın olarak uygulanan süreçlerin bile sorduğumuz kuruluşların yalnızca yaklaşık yarısı tarafından benimsendiğini gördük.
Bunun nedeni, ITDM'lerin otomasyon yolculuklarında ilerleme arzularının olmaması değildir. Otomasyonun değeri, onu benimseyen herkes için açıktır: En az bir otomatik süreci olan ITDM'lerin hemen hepsi, bundan fayda sağladığını söylemektedir.
Ancak raporumuzda da gösterildiği gibi, otomasyonun benimsenmesinin ilk aşamaları ile gelişmiş iş akışı otomasyonu arasında önemli engeller vardır. Bir sonraki otomasyon dalgasının kilidini açacak olan şey, bu zorlukları aşmaktır.