Makale

BT yöneticileri için ipuçları: Verimli hibrit çalışma nasıl basitleştirilir?

Canon Camera

Geçtiğimiz yıl, dünyanın her yerindeki BT yöneticileri için zor bir yıl oldu. Kuruluşların uygulamak zorunda kaldığı ani ve büyük çaplı BT stratejisi değişikliklerini kimse beklemiyordu. Çalışma şeklimiz değişirken pandemi, bu yavaş ilerleyen evrime büyük hız kazandırdı. Devam eden dijital dönüşüm için hazırlanan üç yıllık istikrarlı planların tamamlanma tarihleri bir anda "bugüne" çekildi.

Son 30 yıl içinde önce kişisel ofislere, ardından masaların bölmelerle ayrıldığı çalışma ortamlarına ve daha yakın zamandaysa 9-5 arası çalışmaya, hatta ofis fikrine veda ettik. Pandemi öncesi dönemde bile çalışanların ofislerde, ortak alanlarda, evlerindeki çalışma odalarında veya ülkedeki başka şubelerde etkin bir şekilde çalışmak istemesiyle evden ve mobil çalışma, hızlanarak artan bir uygulama haline gelmişti. Ancak pandeminin ardından pek çok şirketin uzun vadede uzaktan ve dağıtılmış çalışma politikaları taahhüt etmesiyle dönüşüm hızı ve ihtiyacı daha da arttı.

Bu değişikliklerin sonucunda BT liderinin rolü, bilgi mimarı olarak da adlandırılabileceğimiz bir role dönüştü. Bu liderler artık aşağıdakiler gibi karmaşık sorulara yanıt veriyorlar:
  • Çalışanlar farklı konumlarda bulunsa bile iş süreçleri ve uygulamaları üzerindeki bilgi akışı ne şekilde olacak? 
  • Ofise giren basılı belgelerdeki bilgilerin, uzaktan çalışan personel tarafından dijital olarak erişilebilir olmasını nasıl sağlayabiliriz? 
  • Bilgilere, şirket dışı çalışma alanlarından güvenli bir şekilde erişilmesini ve bu bilgilerin işlenmesini nasıl güvence altına alabiliriz?

Bu yeni mobil çalışma modelini güçlendirmek için BT ekiplerinin, günlük çalışmalarını destekleyen teknolojileri yeniden değerlendirmeleri gerekiyordu. Kuruluşların, konumdan bağımsız olarak kolay bilgi akışını destekleyen bir kuruluma ihtiyacı var. Bu, çoğu şirket için tamamıyla yenilenmek ve eski şirket içi altyapıdan bulut tabanlı yazılım ve hizmetlere geçmek anlamına geliyordu.

1. Altyapının hafif tutulması

Geçmişte BT ekibi olarak, şirket içi altyapıyı yönetmek ve sürdürmek için çok fazla zaman harcamış olabilirsiniz. Zamanınızı doğru şekilde harcamış olmasanız da bu birçok şirket için tipik bir süreçti. Pandeminin etkileri, pek çok işletme liderinin standart süreçleri yeniden gözden geçirmelerine neden oldu. Sonuçta, kapanma esnasında sürekli saha ziyaretleri hem pratik değildi hem de uzun vadeli dağıtılmış veya hibrit çalışmayı imkansız hale getiriyordu. Dolayısıyla bu deneyim, şirket içi altyapıya bağımlılığın azaltılmasına yönelik iş gerekçesini güçlendirdi. Bu bağlamda incelenmeye başlanan yeni alanlardan bir tanesi de sürücü yönetimidir.

Sürücü yönetimi, geniş çaplı olarak tartışılan bir konu değildir ancak cihazlar ve kullanıcılar şirket içinde olduğunda bile BT ekipleri için sorun yaratan bir alandır. Hibrit çalışma modeli yalnızca durumun karmaşıklığını artırmıştır. Yeni ortamlarda çalışmak, uzak konumlara daha uygun yeni cihazlara yatırım yapmak anlamına gelebilir. Yeni cihazlar ise BT için daha fazla iş anlamına gelir. Bu cihazların doğru yazılım, sürücü ve güvenlik kurulumuna sahip olduklarından emin olmaları gerekir.

Kullanıcı gereksinimleri, kullanıcıların rolüne bağlı olarak değişiklik gösterir ve bu da sürücü yönetimini etkiler. Bu esnada daha fazla kullanıcının kendi cihazlarına bağlamak istemesiyle yazıcı sürücülerinin doğru şekilde yönetilmesi ve dağıtılması daha da önem kazanır. Bulut tabanlı, sürücüsüz bir ortama geçmek, uzak cihazlarda kurulum veya güncelleme yaparken çok zaman kazanmanızı sağlar ve aynı zamanda işletmenizin daha fazla şirket içi altyapı edinmesine gerek kalmaz.

2.Merkezi filo yönetimi

Bulut tabanlı filo yönetimine geçmek, altyapınızı uzaktan kullanıma daha uygun hale getirmenin yanı sıra başka avantajlar da sunar. Merkezi yönetim imkanı tanır, baskı ve tarama filolarınızı daha kolay görmenizi, yönetmenizi ve sürdürmenizi sağlar.

Örneğin, düşük toner seviyesi, sıkışma ve hata gibi sorunlar hakkında bir çalışan bildirene kadar bilgi sahibi olmayabilirsiniz ve bu süre zarfında sorun gün içerisinde çalışanları yavaşlatmış olabilir. Cihaz bir çalışanın 50 kilometre uzaktaki ev-ofisindeyse sorunu tanımlamak ve düzeltmek daha da zor hale gelir. Hatta bu, cihazın uzun süre boyunca kullanım dışı kalması anlamına gelebilir. Bulut tabanlı araçlarla cihaz filolarını izleyebilir, toner değişimi gibi sorunları öngörebilir ve kesinti süresini azaltabilirsiniz.

Merkezi yönetim ayrıca güncellemeleri daha kolay yönetmenize olanak tanır. Tüm filonun aynı odada bulunmadığı durumlarda her cihazı ayrı ayrı güncellemek mümkün değildir. Bulut tabanlı yönetim yazılımlarıyla masanızdan kalkmadan yeni güncellemeler veya özellikleri tüm filoya uygulayabilirsiniz. Bu, hem sizin için ve en son sürümlere gecikmeden anında erişim sağlayan çalışanlar için daha iyidir. Özellikle güvenlik söz konusu olduğunda önemlidir.

3.Güvenli ve etkili bilgi akışı

Bu da bizi güvenli ve etkili iş akışlarına getirir. Hepinizin kabul edebileceği bir nokta da güvenliğin son derece önemli olduğudur. Ancak BT ekiplerinin erişilebilirlik ile koruma arasında doğru dengeyi yakalaması gerekir. Çalışanlar, ihtiyaç duydukları belgelere, ihtiyaç duymadıklarıyla uğraşmadan erişebilmelidir. Çalışanlar için kolay erişim, kötü amaçlı aktörler de dahil herkes tarafından kolay erişim anlamına gelmemelidir.

Bu noktada, bulut tabanlı sistemler birçok avantaj sunar. Çalışanların ihtiyaç duydukları belgelere istedikleri yerden kolaylıkla ve eş zamanlı olarak erişmelerini sağlarlar. Aynı zamanda BT ekiplerinin güvenliği daha kolay şekilde yönetmelerine olanak tanıyarak kullanıcıların sunucudaki dosya konumlarına erişimini sağlamak ve kısıtlamak için çeşitli kurallar belirlemelerine olanak tanırlar.

Bu esnada bulut tabanlı filo yönetimi de baskı ve tarama cihazları için bu işi çözmenizi sağlar. Kullanıcı profillerini ve iş akışlarını merkezi bir perspektiften yapılandırabilir ve yönetebilirsiniz. Böylece erişim ve bilgi yönetimi için kurallar koymak kolaylaşır.

Yeni hibrit çalışma çağıyla birlikte BT ekipleri kendilerini giderek "Bilgi Mimarı" rolünde bulacaklar. Bunun temelinde, her yerden etkili ve güvenli şekilde çalışmaya olanak tanıyacak araç ve teknolojiler olacak. Kuruluşunuzun mevcut planlarında bulut hizmeti kullanımı olabilir ancak özellikle filo yönetimi söz konusu olduğunda bu hizmetler çok önemli bir hal alacak. Ancak bu yalnızca bir gereklilikten daha fazlasıdır. Genel olarak filo yönetiminizi iyileştirerek çalışma süresini artırmanıza ve iş gücünüzü güvende tutmanıza yardımcı olacak bir fırsattır.

10 yıl sonra BT'nin geleceğinin nasıl görüneceği hakkında daha fazla bilgi edinin.

İlgili Ürünler ve Çözümler

Daha Fazlasını Keşfedin

İşletmeniz için hangi ürünlerin uygun olduğundan emin değil misiniz?