Hızlı aksiyon çekimlerinin yarattığı baskı bazen spor fotoğrafçılarının dikkatini dağıtarak muhteşem bir anı, gerçekten dikkat çekici olan ve diğerlerinden ayrılan o fotoğrafı çekmelerine engel olabilir. Ancak buradaki örnekler; doğru ayarlar, yüksek baskı altında iyi performans gösteren bir kit ve biraz yaratıcılık ile çarpıcı ve alışılmadık çekimler yapılabildiğini gösteriyor.
Çeşitli sporların çekimlerinde uzmanlaşmış beş profesyonel ile konuşarak onlara bu görüntüleri çekmek için nelerden ilham aldıklarını, kullandıkları ekipman ve ayarları ve onların yaptığını yapmak isteyen amatör fotoğrafçılara ne gibi ipuçları ve tavsiyeler verebileceklerini sorduk.
SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI
Beş muhteşem spor çekiminin hikayeleri
James Musselwhite
Güreş; dramatik portreler yakalamaya uygun bir spor olsa da fotoğrafçı James Musselwhite, İngiliz profesyonel güreşçi Cassius'un sürreal görüntüsüyle (üstteki fotoğraf) sınırları zorlamak istemiş. "O çok gösterişli biri ve bu enerjiyi daha geleneksel bir estetikle, bir kayayı parçalayarak içinden çıkıyormuş gibi göstererek yansıtmak istedik." diyor.
James, Canon EOS R6 ile birlikte Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R ve Canon EF 70-200mm f/2.8L USM lens kullanmış ve fotoğrafı, fotoğraf makinesini akıllı telefonundaki Canon Camera Connect uygulaması üzerinden kontrol ederek 155 mm, 1/8.000 sn, f/5,6 ve ISO 400 değerlerinde çekmiş. İşin zor tarafı, istediği etkiyi post prodüksiyon çalışması yapmadan yakalamak olmuş. "Güreşçinin vücudunu boyadık, ardından çekimi yapana kadar üstüne torbalarca un fırlattık. Telefonumu kullanarak çekim yapabilmek için EOS R6'yı bir tripoda kurdum ve bir ekrana bağladım. Bu, ışığa ve kadraja daha iyi odaklanabilmemizi sağladı," diye ekliyor.
Ragbi ve amatör güreş
Kendiniz deneyin
"Kullandığınız malzemelerin nasıl davranacağını tam olarak bilmeniz gerekiyor," diyor James. "Portre çekimlerinde çok kullanılmayan öğelerle denemeler yapın. Su ve maytaplarla başlayabilir veya telefonunuzdaki el fenerini kullanarak ışıkla boyama tekniğini deneyebilirsiniz."
James ayrıca fotoğraf makinesinde nelerin gerçekten işe yaradığını görmek için farklı enstantane hızları denemeyi öneriyor. "Farklı öğelerin hareket halindeyken nasıl dondurulabileceğini görmek, böyle bir çekimden iyi bir sonuç almak için hayati önem taşır," diye ekliyor.
Jean-Baptiste Liautard
Dağ bisikletçisi Peter Kaiser'ın John-Baptiste tarafından çekilen etkileyici fotoğrafındaki mavi ışık izlerine eski bir ekran koruyucu ilham kaynağı olmuş. John-Baptiste, ışık izlerini oluşturmak için Peter'ın etrafında yürüyerek ön cam sileceğinin yaptığı hareketi ışıkla yapmış ve arkasında yürürken bu hareketi yapmayı bırakmış. Daha sonra simetri etkisi yaratmak için geri dönerken de bu işlemi tekrarlamış. "Konumun görüntünün merkezinde olmasını ve ışığın görüntünün bir tarafından diğerine doğru dinamik bir desen oluşturmasını istediğimi biliyordum," diyor.
Bunun zor tarafı, ışıkla boyamayı doğru yerde başlatıp doğru yerde bitirdiğini bilmek olmuş. "Hatalarımı kontrol etmek ve nasıl düzeltileceğini tahmin etmek zorundaydım. İzlerin doğal görünmesi için Peter'ın tamamen hareketsiz durması ve benim düzgün bir şekilde yürümem gerekiyordu," diye ekliyor. "Yirmi saniyelik pozlama, LED çubuğu ile sporcunun etrafında dolaşabilmemi, f/6,3'lük diyafram açıklığı ise ışık izleri dahil her şeyin odakta olması için daha fazla alan derinliği elde etmemi sağladı.
Ekstrem sporlar
Kendiniz deneyin
Jean-Baptiste, "Bu tür fotoğraflar zaman alır," diye açıklıyor. "Fotoğraf makinesinin tamamen sabit kalması gerekir, bu nedenle tripod kullanmalısınız. Ayrıca uzun pozlama ve ortamın gerçekten karanlık olması gerekir."
Bunu kendiniz deniyorsanız bir arkadaşınızdan konu olarak poz vermesini isteyin veya bir nesne kullanın ve ardından ışığı etrafında farklı hareketlerle dolaştırarak denemeler yapın. Işık kaynağınızı ne kadar yavaş hareket ettirirseniz fotoğraf makinesi sensörünün ışığı emmesi daha fazla zaman alacağından ışıkla boyama çalışmanız o kadar parlak olur. Fotoğraflarınızda görünmemek için yansıtıcı yüzeyi olmayan koyu renk giysiler giyin.
Morgan Harlow
Morgan'ın bu netbol karşılaşması sırasındaki hareket kısıtlamaları, onu yavaşlayıp tek bir etkileyici çekim yapma fırsatına odaklanmaya itmiş. Morgan, "Mary topu yakalamak için sıçradığında çok güzel yüz ifadeleri ortaya çıkıyor. Bu nedenle dikkatimi buna vererek fotoğrafa dar bir kırpma işlemi uyguladım ve gözlerini ana odak noktası haline getirdim," diyor.
Bunun bir spor fotoğrafçısının ihtiyaç duyduğu öne çıkarma tekniklerine klasik bir örnek olduğunu söylüyor. "Profilden çekim yapabilmek için filenin arkasında durdum. Sahanın etrafında çok sayıda LED pano vardı. Bu panoları karenin dışında tutmak ve Mary'yi diğer oyuncular arasında öne çıkarmak için panoların arkasında diz çökmem gerekti."
Netbol ve yüzme odaklı spor aksiyonu çekimi
Kendiniz deneyin
Morgan, bunun gibi fotoğraflar çekmek için doğru anı beklemeniz gerektiğini söylüyor ve ayrıca arka planınıza dikkat etmenizi tavsiye ediyor. "Dikkat dağıtan bir renk veya nesne fotoğrafınızı mahvedebilir," diyor. Uzaktaki bir şey istemediğiniz şekilde dikkat çekiyorsa daha geniş bir diyafram açıklığı (daha düşük bir f değeri) seçin. Bu, arka planı bulanıklaştırırken konunuzun net olmasını ve odakta kalmasını sağlar.
Görüntülerinizle dramatik bir etki yaratmak ve merak uyandırmak için konunuzun yüzüne, özellikle de gözlerine odaklanın. Spor çekimi yaparken ilginç bir kadraj oluşturmayı da düşünün. Morgan'ın fotoğrafındaki bükülmüş dirsekler arasındaki yüz, dikkatimizi sporcuya ve maçın önemli bir anındaki kararlılığına çekiyor.
Ayrıca, bir takım sporunun fotoğrafını çekiyorsanız doğru konumda olduğunuzdan emin olun. Morgan'ın kale filesinin yakınında durması hareketi yakalamaya hazır olmak için doğru konumda olmasını sağlamış.
Samo Vidic
Canon Marka Elçisi Samo Vidic, Red Bull için dünyanın dört bir yanında çekimler yapan üretken bir spor fotoğrafçısı. Bu fotoğrafta, bir kaza sonucu boynundan aşağısı felç olan arkadaşı Nino'yu görüyorsunuz. Samo'nun aklına Nino'nun, bir yarışta hızla yokuş aşağı indiği yanılsamasını yaratacak özel bir fotoğrafını çekmek gelmiş.
"Nino için küçük yan tekerlekler aldım, fotoğraf makinesini bisiklet çatalına monte ettim ve selenin ve gidonun pozisyonunu onu destekleyecek şekilde değiştirdim," diye açıklıyor. "Sonra onu biraz, yaklaşık 5 km/sa hızla ittik."
Uzaktan tetiklenen iki Speedlite, bir geniş açılı lens ve düşük enstantane hızı kullanan Samo, Nino'yu öne çıkararak bulanık arka planda yokuş aşağı yarış kargaşasını yansıtmayı başarmış. Samo, "Çekim bittiğinde Nino ağlıyordu; bu az miktarda hareket bile onu çok mutlu etmişti", diyor.
spor, reklam ve macera
Kendiniz deneyin
Samo, böyle bir çekim yapmak istiyorsanız daha sakin, kontrollü bir ortamda denemeler yaparak tekniğinizde ustalaşmanız gerektiğini söylüyor. "Küçük adımlarla başlayın ve deneyimlerinizin üstüne koyarak devam edin. Düşük bir enstantane hızı kullanın ve hem göz takipli otomatik odaklama hem de Manuel Odaklama ile denemeler yaparak hangisini tercih ettiğinizi görün. Bir arkadaşınızdan sizinle pratik yapmasını isteyin, böylece farklı hızlarda kaydırma yapmayı deneyebilirsiniz; çünkü konunun hızı sonucu etkileyecektir. Önce sadece fotoğraf makinesinin flaşıyla denemeler yapın, ardından bir Speedlite'ı bir ağaca yerleştirmeyi veya farklı yüksekliklerde kullanmayı deneyin. Tüm bunlar gölgeleri ve çekimi etkiler."
Ella Ling
Bu çekim akıllıca konumlandırma ve sabır gerektiriyordu. "Özgün bir görüntü elde etmek için sahanın yukarısındaki yürüyüş yoluna gittim," diyor Ella. "Işığın oyuncuyu gösterdiği küçük bir pencere var ancak çatı kortun üstüne gölge düşürüyor. Bu sayede çarpıcı bir siyah arka plan elde ediyorsunuz. Deklanşöre, raket üzerindeki topu yakalamama yetecek sıklıkta bastım ve oyuncunun aşırı pozlanmamasına dikkat ettim."
Profesyonel tenis
Kendiniz deneyin
Ella, "Pozlama ayarlarınızı yaparken rahat olun ve aşağıdaki bir konuyu çekebilmek için yüksek bir yerde durmaya çalışın," tavsiyesinde bulunuyor. "Uzun gölgeler oluşması için güneşin gökyüzünde alçalmış olması gerekir. Bu, herhangi bir sporu veya konuyu çekerken işe yarar, konunun hareket ediyor olması gerekmez."
Dramatik gölgeler elde etmek için güneşin gökyüzünde en alçak noktada olduğu gün doğumu ve gün batımında çekim fırsatları kollayın. Başka bir seçenek de, benzer bir efekt oluşturmak için bir Speedlite veya yapay ışık kaynağı kullanmaktır. Gölgelerle çalışırken kompozisyon önemlidir; burada üçte bir kuralı uygulanır ve sporcu görüntünün sağdaki üçte birlik bölümüne sabitlenir. Renk de çok önemli bir bileşendir; parlak sarı tenis topunun nasıl dikkat çektiğine bakın. Sanatsal unsurları göz önünde bulundurmak için her zaman aksiyonun bir adım gerisinden bakın.
Profesyonellerin bu etkileyici fotoğraflarının, ipuçlarının ve tavsiyelerinin, kendinize ait dikkat çeken spor çekimleri yapmayı denemek için size ilham verdiğini umarız. Farklı tekniklerle denemeler yapmaya başladığınızda yaratıcılık olanakları sınırsızdır.
Yazan: Jack Fittes
İlgili ürünler
-
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS R7
Heyecan verici hızı ve görüntü kalitesini, geleceğe yönelik tasarlanan taşınabilir APS-C gövdesinde bir araya getiren bu fotoğraf makinesiyle vahşi doğayı keşfedin. -
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS R6
Dilediğiniz konuyla ve dilediğiniz teknikle çekimler yapın. EOS R6, yaratıcılığınızı hiç olmadığı kadar iyi kullanmanızı sağlar. -
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS RP
Seyahat fotoğrafları ve günlük çekimler için tasarlanmış küçük, hafif ve sezgisel tam kare aynasız fotoğraf makinesi. -
Ultra Geniş Zum Lens
RF 14-35mm F4L IS USM
Canon'un ultra geniş RF lensi, 14-35 mm ile ayrıntıları L serisi hassasiyetiyle yakalar ve 5,5 stop görüntü sabitleme özelliğiyle elde çekim yapmayı kolaylaştırır. -
RF Lensler
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Tam kare aynasız fotoğraf makinesi tutkunları için ideal günlük lens. Kullanım kolaylığı, düşük ağırlık ve kompakt boyut sunan RF 24-105mm F4-7.1 IS STM sayesinde fotoğrafçılığınızı bir adım öteye taşıyın. -
Telefoto Zum Lens
RF 70-200mm F4L IS USM
Temel, kompakt ve hafif bir L serisi telefoto zum lens olan RF 70-200mm F4L IS USM seyahat, spor/vahşi yaşam ve portre çekimleri için idealdir.