Kendinizi gerçekten bulmak için bazen başladığınız noktaya geri dönmeniz gerekir. Steffi Marla'nın bulunduğu durum kesinlikle böyle açıklanabilir. Alman içerik üreticisi, kırsalda geçen çocukluğundan esinlenen romantik kır evi görüntüleriyle internette 99.500'den fazla takipçi topladı. Sonbahar ormanlarından yaz çayırlarına kadar mevsimlere göre değişen kır manzaralarında kendi portrelerini çektiği fotoğraflarına bakınca, bir an için bile onun kalabalık Berlin'de yaşadığını düşünmezsiniz.
"Bir çiftlikte büyüdüm ve 20 yaşındayken Berlin'e taşındım," diyor, aynı zamanda saç stilisti ve iki çocuk annesi olan Steffi. Fotoğrafçılık yolculuğu, ikinci çocuğunun doğumundan sonra çekimleriyle aile hayatını belgeleyerek başladı. Fotoğraflarını sosyal medyada yayınlarken başlangıçta emin değildi ancak görüntüler kısa sürede popüler oldu. "Ayrıca sosyal medyayı diğer insanlarla tanışmak, fikir alışverişinde bulunmak ve yeni şeyler denemek için harika bir platform olarak gördüm. Bağlanmıştım," diye heyecanla anlatıyor.
Estetik açıdan hoş ve tutarlı bir sosyal medya tablosu, takipçilerinizi arttırmanıza ve kimliğinizi ve markanızı güçlendirmenize yardımcı olabilir. Peki bunu nasıl yapabilirsiniz? Steffi en iyi ipuçlarını paylaşıyor ve bize süreci anlatıyor.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK BİLGİLERİ
Tarzınızı tanıyın: Bir fenomenin estetik fotoğraf rehberi
Kendi estetiğinizi belirleyin
Basitçe ifade etmek gerekirse estetiğiniz stiliniz oluyor. Cottagecore'un karakteristik özelliği, idealize edilmiş geleneksel kırsal yaşam tarzı iken dark academia ise tüvit blazer ceketler ve eski deri kitaplardan, E-girl anime kanallarından, normcore ise kalabalıktan sıyrılmak yerine zarif sadelikten yana. Geleneksel olarak moda ile ilişkilendirilse de, stiliniz giydiklerinizin ötesine geçiyor. İçerik üreticisiyseniz bu durum mekanlardan renk paletine, ışık kalitesine, kompozisyona ve belirli bir stil elde etmek için kullanmayı seçtiğiniz ekipmana kadar görüntülerinizle ilgili her şeye yansıyor. Aralarından seçim yapabileceğiniz o kadar çok estetik var ki, bunalmak çok mümkün. Steffi, "Nelerden hoşlandığınızı, kendinizi nelerde iyi hissettiğinizi düşünün," diyor. "Diğer insanları dinlemeyin."
Steffi, Covid-19 pandemisi sırasında kendini giderek daha fazla doğaya ve kırsal kökenlerine dönerken buldu. "Ailemle kırsal bölgelere daha da çok gittik ve bunu çok sevdim," diyor. "Kapımızın hemen önünde o kadar çok güzellik var ki."
Cottagecore içeriği; vintage bir bisiklet, hasır bir sepet veya elinde bir kitapla açık havada poz vermek, fiyonkla gevşekçe bağlanmış uzun saçlar, organik tekstillerden uçuşan elbiseler ve etekler ile Steffi'nin kadrajda kendini sergilemesiyle başlıyor.
Steffi, "Şu anki tarzımı bulmam uzun zaman aldı," diye itiraf ediyor. "Bu işe şehir fotoğrafçılığıyla başladım ama sonra fotoğraflar daha romantik bir hal aldı ve çiçekler de fotoğrafların bir parçası oldu. Doğa gittikçe daha çok yer kapladı ve bir noktada kendimi kadraja ittim."
Estetiğinizi geliştiriyorsanız fotoğraflarınızın baskısını almak görünümünüzü netleştirmenize ve rafine etmenize gerçekten yardımcı olabilir. Görüntülerinizin baskılarını almak, sergilemek ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ortaya çıkarmak için "onlarla yaşamak" gibisi yoktur.
Estetik duygunuz her seçiminize ilham olsun
Fotoğraflarında her zaman tek bir "renk ailesi" içinde kalmaya çalışan Steffi için renk önemli bir husus. "Uyumlu renkler benim için çok önemli," diyor. "Kıyafetlerimi ortama uygun olacak şekilde seçiyorum. Kendime "Orada hangi renklerle çalışacağım?" diye soruyorum. Örneğin yeşil bir çayırda yeşil renkle eşleşen ya da yeşili tamamlayan bir renkte giyinmeyi tercih ediyorum. Manolyaları açık mor bir elbiseyle fotoğrafladım ve sonuç çok güzel oldu."
Görüntülerinize ayırt edici bir estetik kazandıran şey sadece ne çektiğiniz değil, aynı zamanda nasıl çektiğinizdir. Steffi, Canon EOS R'sini Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R aracılığıyla Canon EF 85mm f/1.4L IS USM lens ile kullanmayı seviyor. "Fotoğraflar inanılmaz görünüyor ve bulanık arka plana bayılıyorum," diyor. "Güzel yerler ararken dengeli bir kadraj oluşturmaya çalışıyorum. Genellikle altın oranı düşünerek çekim yapıyorum. Hazırlanmak için, gideceğim yeri ve oradaki koşulları düşünüyorum. Sıkışık bir alanda, 50mm lens gibi hareket alanı tanıyan, daha geniş açılı bir lense ihtiyacım oluyor. Geniş alanım varsa 85mm'yi alıyorum."
İlham her an gelebileceğinden, Steffi yanınızda aksesuar veya sahne dekorları taşımanızı ve çekiminiz için neyin en uygun olduğuna bakmanızı öneriyor.
Sosyal medya takipçilerinizi arttırmak için tutarlılığınızı koruyun
Steffi'nin görüntüleri yılın zamanına ve ortamlara göre değişiklik gösterse de, bu görüntülerde bazı ortak unsurların dışına çıkmıyor. "Renkler ve ışık gibi arka plan da çok önemli," diyor. "Aksesuarlar harika oluyor. Bir şapka, kitap, bir fular veya bir demet çiçek bir fotoğrafı daha ilginç hale getirebilir. Ayrıca yabancı kişiler içermeyen fotoğraflar çekmeyi tercih ediyorum."
Bu, portföyü boyunca tutarlı bir atmosfer oluşmasına katkıda bulunuyor. Takipçileri çeken ve daha fazla şey görmek için geri gelmelerini sağlayan şey bu oluyor. "Takipçilerim de bu romantik ve sessiz hayatı seviyor," diyor. "Pek çoğu biraz daha huzura ve ideal bir dünyaya özlem duyuyor. Kendinizi fotoğraflarımdaki dünyada hayal edebiliyorsunuz."
Sosyal medyanın cazibesi, diyaloğu teşvik etmesi. Steffi sadece yayın yapmıyor. Zamanını aile hayatı ve işi arasında bölse de, takipçileriyle iletişim kurmayı ve gönderilerine yorum yapanlara yanıt vermeyi önemsiyor. "Arkadaş canlısıyım ve her zaman aktif olmaya çalışıyorum," diyor. "Düzenli olarak gönderi yayınlıyorum ve kişisel bir yönümü göstermeye çalışıyorum."
Kendinize karşı dürüst olun
Steffi, "Bence bilinçaltında sürekli gelişiyorsunuz ve muhtemelen değişmekten kaçınamıyorsunuz," diyor. "Şahsen, tarzımın zaman içinde nasıl değiştiğini görmek beni heyecanlandırıyor."
Bununla birlikte, gelişim kademeli olmalıdır. Bir estetik seçtikten sonra, size takipçi getiren şey bu olacaktır. Bu nedenle seçtiğiniz şeyin kişiliğinizi gerçekten yansıttığından emin olun. Steffi, "Fotoğrafların veya durumların uyumlu görünmesini, özellikle de renklerin, oranların ve ışığın dengeli olmasını seviyorum," diyor.
Paylaştığınız her fotoğraf estetiğinizin bir parçası olmalı. Fotoğrafla ilgili verdiğiniz her kararın arkasında konumunuzu, kompozisyonunuzu ve daha fazlasını belirleyen etken estetiğiniz olmalı. İçeriğinizi şekillendiren felsefe budur; bu nedenle neyi seçerseniz seçin, onu sonuna kadar benimseyin.
Yazan: Rachel Segal Hamilton
*Adobe ve Lightroom, Adobe'nin Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ve/veya diğer ülkelerdeki tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır.
İlgili Ürünler
-
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS R
Fotoğrafçılar ve film yapımcıları için yeni yaratıcı fırsatların kapısını açan tam kare bir aynasız fotoğraf makinesi. -
Standart Lens
RF 50mm F1.8 STM
Geniş f/1,8 diyafram açıklığına sahip kompakt, sessiz ve hafif 50 mm RF sabit lens, yaratıcılığınızı çalışmalarınıza dökmek için idealdir. -
RF Lensler
RF 85mm F2 MACRO IS STM
Üstün telefoto sıkıştırma ve 5 stop'lu görüntü sabitleme özelliğine sahip RF 85mm F2 MACRO IS STM, kompakt ve hafif bir gövdede yakınlaştırma için çok yönlülük sunar.