YARATICI FOTOĞRAFÇILIK

Farklı olma cesaretini gösterin: sosyal medya çekimleri için yaratıcı ipuçları

TikTok fotoğrafçıları Rosie Lugg ve Eletrico, dikkat çekici görüntüler oluşturmak için favori tekniklerini paylaşıyor.
Elde tutularak yukarı kaldırılmış bir cam kadehten, yay şeklinde sprey halinde çıkan damlacıkların turuncu gökyüzüne karşı silueti.

Son derece yoğun sosyal medya akışlarını doldurmak için ilgi çekici görüntüler oluşturmanın temeli, farklı düşünmek ve dünyaya nasıl baktığınızı başkalarına göstermektir. TikTok'ta içerik üreten Rosie Lugg (@rambosphotos) ve Peter Jay (@Eletrico) tam da bunu yapıyor. Her ikisi de benzersiz içerik üreterek yöntemlerini ve fikirlerini izleyicilerle paylaşma tutkusuna sahip.

Rosie ve Eletrico, beş farklı fotoğrafçılık tekniğinden yararlanarak takipçilerinizi şaşırtacak benzersiz görüntüler oluşturmak için en iyi ipuçlarını ve püf noktalarını açıklıyor.

1. Uzun pozlamalı ışık izleri

Seyir halindeki bir otobüsün ardından uzanan kırmızı ışık izlerinin önünde, kaldırımda duran bir adamın uzun pozlaması.

Rosie, "Uzun pozlamaya ihtiyaç duyulan ışık izi fotoğraflarında fotoğraf makinesi hareketini önlemek için tripod kullanılması çok önemlidir," açıklamasında bulunuyor. "İnsanların çekimde sabit olmasını istiyorsanız onların da pozlama boyunca hiçbir şekilde hareket etmemeleri gerekir." Canon EOS 200D ( Canon EOS 250D'nin eski modeli) ve Canon EF 35mm f/1.4L II USM lens ile 2 sn, f/5,6 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Rosie Lugg

Altın rengi bir ışık çemberinin yanında bir siluet figürünün uzun pozlaması. Çemberin kenarından ışık izleri yayılıyor.

Eletrico; uzun pozlamalarda ISO 100 değerinde düşük bir hassasiyet ayarına bağlı kalmanın, her türlü görüntü kumlanmasını ortadan kaldırmanın yanı sıra, düşük enstantane hızlarına olanak tanımaya yardımcı olduğunu düşünüyor. Canon EOS M50 Mark II ve Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 13 sn, f/10 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Peter Jay

Dikkat çekici teknikler, sosyal medyada başarıya ulaşmayı hedefleyen fotoğrafçılar için olmazsa olmaz bir unsurdur. Öyle ki hem Rosie hem Eletrico, çarpıcı ışık izi fotoğrafları çekmeyi öneriyor.

Rosie kısa süre önce Londra'daki Tower Bridge'de kırmızı otobüslerin oluşturduğu ışık izleriyle denemeler yaptı. "İstediğiniz efekti elde etmek için fotoğraf makinesi ayarlarıyla oynamanız gerekiyor. Ben genellikle Manuel (M) modda çekim yapıyorum. Böylece ISO ayarıyla birlikte enstantane hızını ve diyafram açıklığını kolayca kontrol edebilirsiniz. Arka planda otobüsün oluşturduğu ışık iziyle birlikte birinin fotoğrafını çekerken, genel olarak doğru pozlamayı elde etmek için f/5,6 ve ISO 100 değerlerinde diyafram açıklığına sahip olacak şekilde yaklaşık iki saniyelik bir enstantane hızına ihtiyaç duyduğumu tespit ettim. Kaliteyi en üst düzeye çıkarmak ve görüntü kumlanmasını en alt seviyede tutmak için her zaman ISO ayarını mümkün olduğunca düşük tutmayı tercih ediyorum."

Eletrico, günlük hayatta kullanılan ev eşyaları ile aynı derecede göz alıcı bir görüntü elde etti. Yöntemini, "Metal bir çırpıcının içine köz haline gelmiş pamuk koydum," diye açıklıyor. "Çırpıcıyı bu ip parçasının etrafında döndürdüğümde kıvılcımlar ortaya çıktı ve 13 saniyelik bir uzun pozlama, ışıkla boyama elde etmek için tam ihtiyacım olan değerdi." (Dikkat: Bu bir yangın tehlikesi teşkil edebilir. Yangın söndürücüyü hazır bulundurduğunuzdan veya başka önlemler aldığınızdan emin olun.) "Fotoğraf makinesini 10 saniyelik bir otomatik zamanlayıcı gecikmesiyle tripoda yerleştirmek, deklanşör açılmadan önce her şeyi ayarlayıp doğru yere geçmeme olanak tanıdı."

Fenerler, LED ışıklar ve hatta maytaplarla buna benzer ışık izi efektleri oluşturabilirsiniz.

2. Yüksek enstantane hızlarıyla hareketi dondurma

Yüksek enstantane hızlarıyla yapılan bol aksiyonlu çekimler, sosyal medyada çok ilgi çekiyor. Hareket, anlık bir sahnede dondurulur ve çıplak gözle görülemeyecek ayrıntılar ortaya çıkarılır.

Bardaktan dönerek boşalan suyun gün batımı çekimi için (sayfanın üst kısmı) Eletrico, manuel odaklama modundan yararlandı. "Otomatik zamanlayıcı gecikmesi kullanıldığında otomatik odaklama, her zaman sahnenin sağ kısmına kilitlenemiyordu. Bu yüzden yerde bir noktayı işaretledim ve odaklamayı önceden ayarladım. Canon EOS M50 Mark II'nin değişken açılı dokunmatik ekranı gerçekten çok işime yaradı ve çekimi fotoğraf makinesinin önünde dururken tamamlamama olanak tanıdı."

Rosie'nin yorumları şu şekilde: "Elbiseleriyle dönen modellerin fotoğrafını çekmeyi seviyorum. Ancak son derece yüksek bir enstantane hızı kullanmazsanız tüm ayrıntılar bulanıklaşıp kayboluyor. Ayrıca, hareket edebildiğim ve çok daha spontane davranabildiğim için tripod kullanmak yerine elde çekim yapmayı tercih ediyorum."

Tripod kullanmadan çekim yaparken dahili Görüntü Sabitleme özelliğine sahip lenslerden yararlanarak net çekimler elde edebilirsiniz. Canon EOS R5 ve EOS R6, IS özellikli lenslerle veya lensinizde dahili IS olmasa bile çalışan yerleşik IS'ye sahiptir.

3. Ayrıntılı yakın plan çekimler

Merkezi bir noktadan çıkan üç tele sahip kırmızı dairesel şeklin üst kısımdaki su damlacıklarına yansıması.

Eletrico, "EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lensin yakından çekim yaparken bu kadar yüksek düzeyde ayrıntı sağlamasına hayran kaldım," diyor. "Çıplak gözle baktığımda bu çekimi yaparken su damlacıklarındaki ışık desenlerini ben bile görememiştim." Canon EOS M50 Mark II ve Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens ile 52 mm, 1/40 sn, f/5,6 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir. © Peter Jay

Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens.

Eletrico, renkli su damlacıklarını (solda) yakından çekmek için Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens kullandı. İdeal "hepsi bir arada" lens, hem yakındaki hem uzaktaki konularda harika sonuçlar sunar ve 25 cm kadar yakın bir plandan (18-50 mm odak uzaklığında) odaklama yapabilir.

Olağanüstü derecede ince ayrıntılara sahip makro görüntüler, sosyal medya kullanıcılarının ekranı kaydırmayı bırakıp paylaşımınızın farkına varmasını sağlar. Eletrico, "Aşırı yakın çekimler için hep büyük, profesyonel bir makro lense ihtiyacım olduğunu düşünmüştüm ancak Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lensi kullanarak bu kadar yakından çekim yapabildiğime şaşırdım," diyor. Lens, 18-50 mm odak uzaklığında 25 cm yakına odaklanabilir.

"Bir makaranın çevresine gergin biçimde şeffaf bant yapıştırdım ve bu düzeneği, aydınlatma için telefon ekranımdaki bir görüntünün üzerine yerleştirdim. Ardından ışığın ortaya çıkması için biraz su damlacığı püskürttüm.

"Herhangi bir özel fotoğraf makinesi ayarı kullanmam gerekmedi ve lens, damlacıklardaki en ince ayrıntıları yakaladı. Makro fotoğraflar çekerken fotoğraf makinesinin sarsılması gerçekten sorun olabilir ancak ben elde çekim yaptım ve lensteki Görüntü Sabitleyici inanılmaz derecede etkiliydi.

4. Sudaki yansımalar

Sarı etek ve beyaz çizme giyer halde dizden aşağısının fotoğrafı çekilmiş bir kişinin bacaklarının su birikintisine yansıyan görüntüsü.

Sudaki yansımaların fotoğrafını çekme fikri, Rosie'nin aklına çamurlu su birikintilerini ve lastik çizmeleri getirdi. "İngiltere'nin havasına rağmen yağmur yağması için bir haftadan fazla beklemek zorunda kalmam çok şaşırtıcıydı," diye belirtiyor. Canon PowerShot G7 X Mark II ( Canon PowerShot G7 X Mark III'ün eski modeli) ile 1/320 sn, f/2,8 ve ISO 320 değerlerinde çekilmiştir. © Rosie Lugg

Bir şehir siluetinin önünde şişme yatakta oturan çocuğun suya yansıyan görüntüsü.

Eletrico, suya yansıma teması için alışılmışın dışında bir hedef belirledi. Evin zemininde bir su birikintisi oluşturdu ve ortaya çıkan görüntü ile bunun yansımasının fotoğrafını karanlık bir odada telefonuyla çekti. Bunun sonucunda inanılmaz bir optik illüzyon elde etti. Canon EOS M50 Mark II ve Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 1,6 sn, f/14 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Peter Jay

Çift görmek, herkesin dikkatini çekmek için yeterlidir. TikTok videosunda ortaya koyduğu üzere Rosie, içeriğine özel bir simetri efekti ekleyerek yansımalarla ayna görüntüler oluşturmayı seviyor. "Deneme yapabileceğim bir sürü su birikintisi olması için yağmurlu bir günü bekledim," diyor. "Sonunda kendim modellik yaptım ve Canon Camera Connect uygulamasını son derece faydalı buldum. Fotoğraf makinesini tripoda yerleştirip elimdeki telefondan tüm ayarları kontrol edebilmek inanılmazdı.

"Su yansımalarından en iyi şekilde yararlanmak için genellikle epey alçalmanız gerekir. Fotoğraf makinesinin açısı çok önemli olduğundan görüntü ön izlemesini telefonumdan inceleyebilmek ve çekim ayarlarını yapabilmek, tüm süreci gerçekten basit ve kolay hale getirdi," diye ekliyor Rosie.

Fotoğraf makinenizi uzaktan kontrol etmek için Camera Connect uygulamasını kullanmıyorsanız daha düşük açılı bir çekim yapmak için elde çekim yapmanız gerekebilir. Rosie'ye göre böyle durumlarda, "eğilebilen veya değişken açılı bir ekran, hayatı kolaylaştırır ve ıslak zeminde diz çökmenize veya yere uzanmanıza gerek kalmaz."

Eletrico, sudan yansıyan çekimlerine yaratıcı bir tarz katmaktan da keyif alıyor. "Yere biraz su döktüm ve tüm ışıkları kapattım. Bu yüzden ortalık son derece karanlıktı. Su sayesinde görüntü telefonumun ekranına yansıdı ve elde ettiğim efekt gerçekten harika görünüyor. Daha fazla alan derinliği için f/14 değerinde dar bir diyafram açıklığı kullandım. Böylece sahnenin önünden arkasına kadar her şey net olarak görülüyor."

5. Bulanık arka planlar

Eli yanağında olan ve sağ üst tarafına bakan bir kadın ile arka planda bulanık, yıldız şeklinde süs ışıkları.

Rosie, süs ışıklarını kullanarak ve hatta ilginç bokeh efektleri oluşturmak amacıyla baloncuk çıkararak fotoğraflara ilgi çekici öğeler eklemek için sıklıkla yardımcı malzemelerden yararlanıyor. Ayrıca lensin üzerine yerleştirmek üzere bazı şekiller keserek, odak dışında bırakılmış ışık noktalarına ve parlak noktalara yaratıcı bir görünüm kazandırıyor. "Arka planı odak dışında bırakmak için sığ alan derinliğinden de sıkça yararlanıyorum," diye ekliyor. Canon EOS 200D ve Canon EF 35mm f/1.4L II USM lens ile 1/125 sn, f/1,4 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir. © Rosie Lugg

Bir düzineden fazla kubbesi ve dört minaresi olan beyaz mermer bir yapı, altın renkli ışıkta bir çemberin içinden görülüyor.

Eletrico, "Başlangıçta sadece ön planda elimi kullanmayı planlıyordum ancak sonra daha yaratıcı bir öğe eklemek için nötr yoğunluk filtresinden yararlanma fikri aklıma geldi," diyor. Canon EOS M50 Mark II ve Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 1/100 sn, f/3,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Peter Jay

Sahnedeki birincil kişiyi veya nesneyi, arka planı bulanıklaştırarak izole etmek Rosie'nin en sevdiği tekniklerden biri. "Sosyal medyada gördüğünüz portrelerin çoğu, özellikle de cep telefonuyla çekilenler birbirine oldukça benziyor. Canon EF 35mm f/1.4L II USM lensimin en geniş diyafram açıklığı, dar bir alan derinliği sunduğundan avantaj elde ediyorum. Böylece tüm dikkat fotoğrafı çekilen kişide oluyor." APS-C sensörlü bir fotoğraf makinesinde EF lens kullanırsanız fotoğrafını çektiğiniz konu, sensörde tam kare sensöre kıyasla daha büyüktür. Bu da lensin odak uzaklığını 1,6 kat artırır. "35 mm lensin 'etkin' odak uzaklığı, portre ve moda çekimleri için bence ideal olan Canon EOS 200D'de 56 mm'de çalışıyor. Görüntüler, sosyal medyada gezinen insanların ilgisini cezbeden yüksek kaliteli ve ilham verici bir yapıya sahip."

Sığ bir alan derinliğini göstermek isteyen Eletrico, uzaktaki bir binanın mimari ayrıntılarını sergileyecek şekilde fotoğrafını çekti. Yeni yaklaşımı, çekim dahil olmak üzere yakın mesafeden bir nötr yoğunluk filtresini elinde tutmaktı. "Uzaktaki camiye odaklanan filtre, özel efekt oluşturmak için binanın etrafında rüya gibi, yumuşak, odak dışında bırakılmış bir hale meydana getirdi." Çoğu zaman alışılmış kalıpların dışına çıkmak güzel sonuçlar doğurabilir.

Kit çantanızla yaratıcılığınızı ortaya çıkarın

En ilgi çekici içeriği üretmek için yaratıcılığınızla uyumlu bir kite ihtiyacınız var. Rosie ve Eletrico az eşyayla seyahat ediyor ve kendilerini yavaşlatmayan ancak sezgisel ve duyarlı olan ekipmanlarla çekim yapıyorlar. Böylece ilham geldiğinde inanılmaz işler ortaya koyabiliyorlar.

Rosie, hareket halindeyken fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için güçlü ve taşınabilir bir yol arkadaşı olan cep boyutundaki Canon PowerShot G7 X Mark II'yi (Canon PowerShot G7 X Mark III'ün eski modeli) kullanıyor. Ayrıca, hem ev stüdyosunda hem dışarıda kullanıma uygun olan, son derece kompakt ve hafif bir DSLR olarak Canon EOS 200D'yi (Canon EOS 250D'nin eski modeli) kullanıyor. Rosie, "Hızlı aksiyonlara ayak uydurmak zor olabilir," diyor. "Ancak EOS 200D, özellikle otomatik odaklama takibi söz konusu olduğunda son derece hızlı yanıt veriyor."

Rosie, lenslerde son derecede dar alan derinliği elde etmek için Canon EF 35mm f/1.4L II USM'yi ve görüntü kalitesinden ödün vermeden zoom lensin çok yönlülüğünden yararlanmak üzere Canon EF 24-70mm f/2.8L USM'yi (EF ürün yelpazesinde Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM'nin eski modeli) kullanıyor.

Eletrico ise ultra çok yönlü Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM lens ile kompakt ancak güçlü Canon EOS M50 Mark II'yi kullanmayı tercih ediyor. Bu kombinasyon, hemen hemen her çekim senaryosu için Eletrico'nun yüksek beklentilerinin üzerine çıktı.

Bu yaratıcı tekniklerden ilham aldınız mı? TikTok'ta daha iyi çekimler için Eletrico'nun ipuçlarını izleyin ve kendi görüntülerinize eğlenceli efektler eklemeye başlayın. Sonuçları #FreeYourStory hashtag'iyle ve @canonemea etiketiyle paylaşın.


Yazan: Matthew Richards

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

  • TEMEL FOTOĞRAFÇILIK BİLGİLERİ

    Estetik fotoğraflar çekin

    Sosyal medya fenomeni Steffi Marla, görsellerinin çevrimiçi ortamda öne çıkmasını nasıl sağladığını anlatıyor.

  • MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

    Mevsimleri fotoğraflama

    Benjamin Hegyi'nin ipuçlarıyla her mevsimin eşsiz atmosferini ortaya çıkarın.

  • VLOG ÇEKİMİ

    EOS R50 ile içerik üretimi

    Canon EOS R50 ile sosyal medya akışlarınızı bir üst düzeye taşıyın.

  • PORTRE FOTOĞRAFÇILIĞI

    Selfie'lerinizi bir üst düzeye çıkarın

    TikTok yayıncısı Nina Collins, evde nasıl yaratıcı otoportreler çekebileceğinizi anlatıyor.