Genç vahşi yaşam fotoğrafçıları için ipuçları: Profesyonel fotoğrafçı Dani Connor ile bir günlük çekim

Vahşi yaşam fotoğrafçısı ve YouTube yıldızı Dani Connor, yırtıcı kuşların etkileyici fotoğraflarını çekmek için fotoğrafçılık öğrencisi Jonty Clark ile birlikte çalışırken sektörde başarılı olmak isteyenler için tavsiyelerini paylaşıyor.
Ahşap bir direğe tünemiş, kanatları açık bir şekilde vahşice bağıran genç bir kerkenez.

Genç İngiliz fotoğrafçı Dani Connor, Covid-19 pandemisi sırasında İsveç'in Lapland bölgesinde kaldığı süre içinde sektörde adını duyurmuş. Dani, dünyanın büyük bir kısmında kapanmalar başladığında bölgede bulunan bir vahşi yaşamı koruma alanında gönüllü olarak çalışıyormuş ve yerel vahşi yaşamla, özellikle de bir grup kızıl sincapla yakın bir bağ kurarak orada geçirdiği zamanı kendi yararına kullanmış.

"Bunu kariyerimi başlatmak için çok iyi bir fırsat olarak gördüm," diyor. "Kendime altı ay süre tanımaya ve bir sonuç alamazsam Londra Doğa Tarihi Müzesi'ndeki işime geri dönmeye karar verdim." Dani, yalnızca altı aylık sıkı çalışmadan sonra, Instagram, YouTube ve Twitter'da 60.000'den fazla takipçi kazanmış ve Patreon üzerinden çalışmalarına yatırım yapan abonelerden de finansal destek almış.

Dani'den, vahşi doğada hayvanları fotoğraflama hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen fotoğrafçılık öğrencisi Jonty Clark ile en iyi ipuçlarını paylaşmasını istedik. Jonty'ye, Dani'nin İspanya'daki bir vahşi yaşam çekiminde kullandığı Canon EOS R7'yi verdik ve onları hızlı uçan yırtıcı kuşları görmelerinin kesin olduğu bir fotoğrafçılık gözlemevine yerleştirdik.

İşte Dani'nin o gün verdiği tavsiyeler ve Jonty'yle yaptıkları en iyi çekimlerini içeren bir seçki.

1. İpucu: Konunuzun bulunduğu ortamın bir parçası haline gelin.

Bir kuş gözlemevinde, fotoğraf makinesinin dokunmatik ekranında ahşap bir direğe tünemiş bir kerkenezin fotoğrafını inceleyen iki genç insan.

Bir kuş gözlemevinde çekim yapmak, Dani ve Jonty'nin yan yana oturup aynı aksiyona odaklanabilmesini sağlamış. Canon EOS R5 ile çekim yapan Dani, Jonty'ye çekimleri ile ilgili gerçek zamanlı geri bildirim vermiş; bu da Jonty'nin bir sonraki kerkenez kadraja girmeden önce yaklaşımını ayarlayabilmesini sağlamış.

Biri ahşap bir direğe tünemiş, diğeri pençelerini açmış, havada durur şekilde yiyecek kavgası yapan iki kerkenez.

Dani ve Jonty, kuş gözlemevinden, kerkenez ailesinin kendi aralarındaki kavgasını gösteren bu fotoğrafı çekmeyi başarmış. Burada yavru bir kerkenez annesinden yemek istiyor. Canon EOS R7 ve Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile 150 mm, 1/6.400 sn, f/6,3 ve ISO 2.500 değerlerinde çekilmiştir. © Jonty Clark

Bir gözlemevinde çekim yapmak ortamı kontrol etmeyi mümkün kılar. Kuşları çekim menziline çekmek için gözlemevinin önündeki nesnelerin üzerine yiyecek yerleştirilir. Aksiyon olasılığı neredeyse yüzde yüzdür; bunun gibi bir konumu bir günlük çekim için ideal seçim yapan da budur.

Dani, kariyerinin başında İsveç'te yaşarken gözlem evlerinde çok vakit geçirmiş ve bunun faydalarını görmeye devam ediyor. "Gözlem evlerinde çekim yapmak, yaratıcı olmak ve fotoğraflarınızın başkaları tarafından aynı yerde çekilmiş fotoğraflar arasında öne çıkmasını sağlamanın yollarını bulmak için kendinizi zorlamanız gerektiği anlamına geliyor. Tekniğinizi bulmak için pratik yapmaya yönelik harika bir yöntem ve yan yana çekim yapmak için mükemmel bir yoldur," diyor.

Jonty, şimdiye kadarki deneyimini çoğunlukla stüdyolarda, üniversite dersleri kapsamında egzotik evcil hayvanların fotoğraflarını çekerek edinmiş. Geçirdikleri günü düşünerek söyle söylüyor: "Dani'den kerkenezlerin davranışları hakkında çok şey öğrendim fakat gözlemevinde kuşları gözlemleyerek geçirdiğim zaman da bana çok şey kattı. Çekimin sonunda, yakınlardaki ağaçlardan ne zaman havalanacaklarını tahmin edebilir duruma geldim; bu da bana hazırlanmam için daha fazla zaman kazandırdı. Stüdyo çekimlerinin hepsi çok iyi üretilmiş olsa da vahşi yaşamdaki davranışlara tanık olmak gerçekten harikaydı. Gözümüzün önünde yaşlı kerkenezlerle kavgaya tutuşan genç kerkenezler bize muhteşem çekimler yapma fırsatı verdi."

2. İpucu: Her şeyi yapabilecek bir kameraya yatırım yapın.

Bir ormanda, bir Canon fotoğraf makinesi ve lensle yukarıdaki bir şeyi fotoğraflayan bir adam ve yukarı bakarak fotoğraflanan konuyu takip eden bir kadın.

Canon EOS R7, Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile birlikte, aksiyona yaklaşmak için yeterli menzil sunan çok yönlü, mükemmel bir lenstir. Çok yönlü ve kompakt Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, daha fazla yaklaşmak ve vahşi yaşam fotoğrafçılığını bir üst seviyeye taşımak isteyenler için bir başka harika seçenektir.

Bulanık arka planda iki genç insanın gülümseyerek dokunmatik ekranına baktığı Canon fotoğraf makinesinin ve lensin alttan çekilmiş bir fotoğrafı.

Genellikle Canon EOS 90D ile çekim yapan Jonty, Dani'nin yönlendirmesi ile EOS R7 ile çalışmaya koyulmuş. "Alışmam hiç zaman almadı," diyor.

Dani öncelikle bir fotoğrafçı olsa da, YouTube'a yüklediği videolarla potansiyel müşterilerin dikkatini çekiyor. Sektörde çalışmaya başlarken sadece sosyal medyada kendini tanıtma amaçlı olsa bile temel video becerilerini de öğrenmek iyi bir fikirdir. Bunu yapmak için doğru kiti seçmeniz gerekir.

Dani, "Canon EOS R7, içerik üreticisi olarak başlayanlar için mükemmel, çok yönlü bir fotoğraf makinesi," diyor. "Onu diğerlerinden ayıran şey Dahili Görüntü Sabitleme (IBIS) özelliği. Bu özellik yalnızca hızlı hareket eden konuları çekerken değil, aynı zamanda vahşi doğada zaman geçirirken vlog'lar oluşturmak için de kullanışlı."

Jonty, Canon EOS R7'yi, bu fotoğraf makinesinde bulunan IBIS özelliğini tamamlamak için dahili optik Görüntü Sabitleyiciye sahip Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile kullanmayı tercih etmiş. "Görüntü sabitleme özelliği Canon EOS 90D fotoğraf makineme göre çok daha iyiydi," diyor Jonty. "Fotoğraf makinesi her açıdan çok daha gelişmiş olduğu izlenimini verdi. Daha hızlı sürekli çekim modu, daha geniş ISO aralığı, otomatik seviyeleme gibi özellikleriyle çekim yapmak için harika bir fotoğraf makinesiydi ve tam zamanlı kariyerime geçiş yapmak için gereken her şeyi bana kesinlikle sağlar."

Vahşi hayvanların ve kuşların etkileyici görüntülerini yakalamanızı sağlayacak lens seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için en iyi vahşi yaşam fotoğrafçılığı lensleri kılavuzumuzu okuyun.

3. İpucu: Konunuzun gözlerine odaklanın.

Ahşap bir direğe sırtı kameraya dönük şekilde tünemiş bir kerkenez. Kafası neredeyse 180° derece çevrili olduğundan, gözleri ve gagası görülebiliyor.

EOS R5'in hayvan Gözü Algılama AF'sini kullanmak odak noktanızın tam ihtiyacınız olan anda tam istediğiniz yerde olmasını sağlar. Bu kerkenez, uçmadan önce dönüp çok kısa bir an için doğrudan Dani'nin lensine bakmış; bu güzel çekimi yapmak için Dani'nin tek ihtiyacı olan da buymuş. Canon EOS R5, Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R, Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM lens ve Canon Genişletici EF 1.4X III kullanılarak 420 mm, 1/8.000 sn, f/4 ve ISO 1.000 değerlerinde çekilmiştir. © Dani Connor

Yukarıdan çekilen bu fotoğrafta iki genç insanın Canon fotoğraf makinesinde ayar yaptığı görülüyor.

Canon EOS R7, inanılmaz konu algılama doğruluğuyla, insanları, hayvanları ve araçları ayırt edebilir. Gün boyu hayvan fotoğrafları çekmeyi planlıyorsanız çıkmadan önce menüde Hayvanlar modunu seçin.

Hayvan Gözü Algılama AF'si, Canon EOS R7'nin, Canon EOS R5 ve EOS R6 gibi diğer profesyonel fotoğraf makinelerinden aldığı, hızlı hareket eden konulara odaklanırken tahmin yürütme gerekliliğini ortadan kaldıran bir özelliktir. "EOS R5'imdeki hayvan gözü algılama modunu seviyorum, çünkü sadece hareket eden konuları sürekli olarak takip etmekle kalmıyor, aynı zamanda gözlere otomatik olarak odaklanıyor; bu da işimi çok daha kolay hale getiriyor. EOS R7 de kuş ve vahşi yaşam fotoğrafçılığına yeni başlayanlara gerçekten yardımcı olacak hayvan gözü algılama özelliğine sahip," diyor Dani.

Canon Fotoğraf Rehberi uygulaması, fotoğraf makinenizin işlevleri hakkında bilgi edinmenizi sağlayan kullanışlı bir araçtır. Fotoğraf makinenizin modeline ve beceri seviyesine özel alıştırmalar, yardımcı bilgiler ve ipuçları sunar. Yeni fotoğraf makinesine alışmakta zorlanmayan Jonty, "EOS R7'de kendime özelleştirilmiş düğmeler ayarladım," diyor. "Pozlama kilidi düğmesini hayvan odağını seçecek şekilde ayarladım ve ardından odağı göz ile sınırlamak için deklanşör düğmesine yarım bastım. Bu özellikleri deneyimledikten sonra bunların vahşi yaşam fotoğrafçılığında çok önemli olduğunu düşünmeye başladım."

Bu faydaların yanı sıra, Canon EOS R7 gibi kırpma sensörlü (APS-C) bir fotoğraf makinesiyle çekim yapmanın da avantajları vardır. "APS-C sensörlü fotoğraf makineleri, konunuza daha fazla yaklaşmanızı sağlar," diyor Dani. "Canon EOS R5 fotoğraf makinem, Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM lens ve Canon Genişletici EF 1.4X III ile çekim yapıyordum. Bu bana 420 mm'ye eşdeğer odak uzaklığı sağladı; fakat Jonty'nin 150 mm'lik maksimum menzili, 1,6x kırpma faktörü sayesinde 240 mm'ye çıktı. Bu, gözlemevinde yapılan çekimlerde harika sonuçlar almak için yeterince yakın bir menzildi ve bir şehirde veya parkta dolaşırken konunuza yaklaşmak için idealdir."

4. İpucu: RAW seri çekim moduyla hiçbir çekimi kaçırmayın.

Bir arazide, kanatları tamamen açık şekilde ahşap bir direğe konmaya hazırlanan bir kerkenez.

Dani ve Jonty, RAW seri çekim modunu kullanarak yakındaki bir ağaçtan havalanıp önlerindeki kapı direklerine konan kerkenezlerin tüm hareketlerini yakalamayı başarmış. Geri döndüklerinde, bir kerkenezin sabah güneşinin kanatlarına vurması için mükemmel bir noktada durduğu bu fotoğrafın da aralarında bulunduğu, en sevdikleri fotoğrafları seçme fırsatları olmuş. Canon EOS R7 ve Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile 150 mm, 1/6.400 sn, f/6,3 ve ISO 2.500 değerlerinde çekilmiştir. © Jonty Clark

Karartılmış bir kuş gözlemevinde fotoğraf makinesi ekranında uçan bir kerkenezin fotoğrafını inceleyen iki genç insan.

Jonty o gün birkaç harika fotoğraf çekerek Dani'nin saygısını kazanmış.

Dani ve Jonty, gözlemevinden kerkenezleri çekerken RAW seri çekim modu ile denemeler yapmış. Canon EOS R7, mekanik deklanşör kullanılırken saniyede 15 kare (kare/sn) veya elektronik deklanşör kullanılırken video çekimi ile aynı kare/saniye hızı olan 30 kare/sn hızda çekim yapmaya olanak sağlar. Dani, "İnanılmaz derecede hızlı ve özellikle de uçan kuşlar için iyi; seri çekim yapıp daha sonra çektikleriniz arasından en iyi fotoğrafı seçmenize olanak tanıyor," diyor.

Bu modda ön çekim de etkinleştirilebilir; bu, deklanşöre basılmadan yarım saniye önceki anı yakalamaya ve görüntüleri ayrı ayrı RAW dosyaları olarak kaydetmeye olanak tanır. "Bu özellik harika çünkü bir nevi zamanda geri gitmemi sağladı. Kerkenezlerin davranışları öngörülemez olsa da bu özellik tepki vermek ve görüntüyü yakalamak için bana çok daha büyük bir pencere sağladı," diyor Jonty.

5. İpucu: Kendi fırsatlarınızı yaratın.

Uzun otlarla dolu bir arazide tek sıra halinde yürüyen genç bir kadın ve adam. Arka planda küçük bir kuş gözlemevi.

Dani, tüm genç fotoğrafçılara, daha deneyimli olanları gözlemleyebilmek için fırsat talep etmelerini tavsiye ediyor. Bu, öğrenmenin en hızlı yollarından biri olmanın yanı sıra sektörde adınızı duyurmanın harika bir yoludur.

Ormanda bir kütüğün üzerinde oturmuş, bir fotoğraf makinesinin dokunmatik ekranını incelerken gülümseyen genç bir kadın ve erkek.

Dani ve Jonty, gün içinde birbirlerinden yeni şeyler öğrenmiş ve Canon EOS R7'nin vahşi yaşama özgü özelliklerden en iyi şekilde faydalanarak muhteşem sonuçlar elde etmişler.

"Jonty'ye ve vahşi yaşam fotoğrafçısı olarak başarı elde etmek isteyen herkese en önemli tavsiyem fırsatlar yaratmaktır. Bu çok doymuş bir pazar ancak yine de öne çıkmak mümkün," diyor Dani. Jonty'ye diğer profesyonel fotoğrafçıların nasıl çalıştıklarını görmek için onlara "Ne yaptığınızı görmek için sizi bir gün takip edebilir miyim?" gibi basit bir soru sorarak onları gözlemlemesini ve çevrimiçi varlığına kişiliğini katmanın önemini unutmaması tavsiyesini vermiş.

Dani, "İnsanlar beni fotoğrafçılığım nedeniyle veya vahşi yaşamı görmek istedikleri için takip etmiyor," diyor. "Vahşi yaşam fotoğrafçılarının iyi fotoğraflar çekmesi zaten beklenir ancak benim bir takipçi kitlesi kazanmamın nedeni insanların söylediklerime kulak vermek istemesi. YouTube videolarında her zaman kendimi tanıtırım, çünkü insanların kişiliğimi görür görmez içeriğimle daha çok ilgileneceklerini biliyorum."

Jonty, "Dani'den fotoğrafçılığın pazarlama tarafı hakkında daha fazla bilgi edinmek çok faydalıydı," diyor. "Sanatlarını mükemmelleştirmek için onlarca yıl harcamış tecrübeli fotoğrafçıların portföylerini görmek oldukça göz korkutucu; buna karşın Dani'nin kısa bir süre içinde kızıl sincaplara odaklanarak ve sosyal medyanın gücünden yararlanarak neler başardığını görmek gerçekten ilham verici."

Jonty, geçirdikleri günü düşünerek şöyle diyor: "Dani'nin yardımı ve fotoğraf makinesinin konuları çok kolay bir şekilde öne çıkarmamı sağlaması sayesinde hızlı bir ortama uyum sağlamayı kısa zamanda öğrendim."

Jonty, o günü portföyüne ekleyebileceği etkileyici çekimlerle, ilhamla dolmuş bir şekilde sonlandırırken Dani de birlikte geçirdikleri zamandan, özellikle sahip olduğu kitten en iyi şekilde yararlanma konusunda, kendine çok şey katmış: "Ben de bugün Jonty'den çok şey öğrendiğimi düşünüyorum," diye bitiriyor. "İster öğrenen ister öğreten kişi olayım her zaman bilgi aktarımı var."

Hazırlayan: Matthew Bowen

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

Vahşi yaşam fotoğrafçılığı için en iyi lensler

Bu sabit lenslerle ve zoom lensleriyle vahşi hayvanların ve kuşların nefes kesen fotoğraflarını çekin.

RF 200-800mm F6.3-9 IS USM ile kuş fotoğrafçılığı

Bir profesyonel fotoğrafçı ve bir hobi fotoğrafçısı bir araya gelerek RF 200-800mm F6.3-9 IS USM'yi sahada test ediyor.

Vahşi yaşam fotoğrafçılığına dair ipuçları

Canon fotoğraf makineleri ve lenslerinizden en iyi şekilde faydalanıp vahşi yaşam fotoğrafçılığınızı ileri seviyeye taşıyabilmeniz için ipuçları ve teknikler.

Kuşları fotoğraflama

Kuş fotoğrafçılığı için tavsiyeler ve en iyi başlangıç kiti.