Sokak portreleri çekme: bir profesyonelden ipuçları

Bu kapsamlı sokak portreciliği kılavuzunda potansiyel bir konuya nasıl yaklaşılacağından ışıklandırma ve kompozisyona kadar her şeyi portre ve yaşam tarzı fotoğrafçısı Julian Love'dan öğrenin.
Rengarenk çiçeklerle çevrili, soluk yeşil elbisesi içinde gülümseyen bir çiçekçi.

Sokak portreciliği, kolayca sokak fotoğrafçılığı ile karıştırılır. İki stilin birçok ortak noktası vardır: İkisi de stüdyo dışı bir ortamda yabancıların fotoğraflarını çekmeyi içerir. Ancak sokak fotoğrafçılığı samimi olsa da, bazen konunun fotoğraflandığından haberi olmadan gerçekleştirilir. Sokak portrelerinde ise yaşam tarzı ve portre fotoğrafçısı Julian Love'ın da açıkladığı gibi, "fotoğrafını çektiğiniz kişi bunun farkındadır".

Julian "Onlarla konuşursunuz, poz vermelerini bile isteyebilirsiniz," diye devam ediyor. "Daha karşılıklı bir iş, sadece bir gözlem değil, bir iş birliği." Julian kısa süre önce Canon EOS RP'yi yaşadığı şehir olan Bath, İngiltere'nin sokaklarında sokak portreleri çektiği bir yolculuğa çıkardı. Burada, öne çıkan fotoğraflar çekmek için sekiz ipucunu paylaşıyor.

Mavi kolsuz elbisesi ve başına taktığı güneş gözlüğü ile taş duvara yaslanmış bir kadın.

Emma bir restoranın dışında bir arkadaşını beklerken fotoğraflanmış. "Oldukça çarpıcı görünüşüyle dikkatinizi çeken biri genellikle bunun farkındadır ve fotoğraflanma talebine genellikle olumlu karşılık verir," diyor Julian. Canon EOS RP ve Canon RF 85mm F2 Macro IS STM lens ile 1/640 sn, f/2 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

Atkı ve bordo önlük giymiş, ürünlerinin arkasında gülümseyen bir tezgah sahibi.

Bath Çiftçi Pazar'ındaki tezgahında, Ben. "Belki hep havalı göründüğünü düşündüğünüz bir dükkan, tezgah ya da işe giderken yanından geçtiğiniz bir atölye vardır. Fotoğraflarının çekilmesinden memnun olup olmadıklarını öğrenmek için uğrayın veya sosyal medyadan onlarla iletişime geçin," diyor Julian. Canon EOS RP ve Canon RF 50mm F1.8 STM lens ile 1/60 sn, f/2,8 ve ISO 160 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

1. Bir konu belirleyin.

Konunuzun sokakta yürüyor olması gerekmediğinden "'Sokak' kelimesi biraz yanıltıcı olabilir," diyor Julian. "Bunlar genelde sorulması en yanlış insanlardır çünkü o sırada bir yere yetişiyorlardır." Julian, bunun yerine acelesi olmayan, sizinle beş dakika geçirmekten mutlu olabilecek insanlar aramanızı tavsiye ediyor. Özellikle otobüs durakları, taksi durakları veya tren istasyonları gibi, insanların genellikle beklediği yerlerde potansiyel konular aramanızı öneriyor.

"Dükkan sahipleri de harikadır çünkü genellikle ilginç ortamlarda bulunurlar," diye ekliyor. "Aşırı meşgul oldukları bir cumartesi sabahı da gitmeyin tabii." Konu seçerken, ortamlarını onlar hakkında bir hikaye anlatacak şekilde nasıl görüntüye dahil edebileceğinizi düşünün. Örneğin parlak renkli çiçekler Julian'ın, ağaç uzmanı eşiyle birlikte yaklaşık dört yıl önce Londra'dan Bath'a taşınan çiçekçi Marcia Wood'un (üstteki fotoğraf) görüntüsü için mükemmel bir arka plan sağlıyor. "Sosyal bir kişiliğe sahipti ve fotoğrafının çekilmesinden heyecan duyuyordu," diyor Julian.

2. Bir konuşma başlatın.

Sokak portreciliği, konunuzla etkileşim kurmanıza bağlı olduğundan yapılacak ilk şey bir konuşma başlatmak olmalıdır. "Bir fotoğrafçı olarak kendimi tanıtır ve neden fotoğraflarını çekmek istediğimi açıklarım," diyor Julian. "Bu, ilginç bir tarzda giyinmeleri, ilginç bir görünüme sahip olmaları veya ilginç bir yerde bulundukları için olabilir. Ya da sadece ışığın özellikle çok güzel olması da olabilir." Bazı insanlar kendilerini sizin gördüğünüz şekilde göremeyebilir. Bu yüzden bir fotoğrafçı olarak potansiyel bir konuya kendisi hakkında ilginç bulduğunuz şeyleri açıklayıp cesaret vermekten çekinmeyin.

3. Kompozisyonunuzu sadeleştirin.

Julian'a göre kompozisyon sanatı tamamen kadrajdakileri sadeleştirmekle ilgilidir. Julian, bunun özellikle "gerçek dünyada, kontrol edemediğiniz ortamlarda bulunduğunuzda" geçerli olduğunu söylüyor. Kamusal alanlarda çok fazla görsel karmaşa, parlak renkler veya aydınlık/karanlık çeşitliliği olabilir. "Biraz daha grafik bir kompozisyon için bunları en aza indirmeyi ve konunuz ile arka plan arasında iyi bir kontrast elde etmeyi hedeflemelisiniz. Düz bir arka plan arayabilirsiniz veya konunun kendisi parlak, arka planı karanlık ya da tam tersi de olabilir. Ayrıca renk kontrastı da olabilir, belki kırmızı bir arka planda yeşil giyiniyorlardır. Konunuzu öne çıkarmaya çalışın."

Ahşap panelli bir duvarda asılı resimlerin önünde duran, kot tulum elbiseli kızıl saçlı bir kadın.

Bir galeride, eşine ait sanat eserlerinin önünde duran Rebecca. "Konunuzu konumlandırırken ışığın tek bir açıdan konunun yüzüne düşerek kontrast sağlamasına ve konunuzun özelliklerini ön plana çıkarmasına dikkat edin," diyor Julian. Canon EOS RP ve Canon RF 50mm F1.8 STM lens ile 1/80 sn, f/2,8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

Bir pazar tezgahının arkasında oturan ve antika kaseler ve vazolar satan koyu kahverengi ceketli, gri saçlı bir adam.

Planınız olmadan yola çıkmak zorunda değilsiniz. Gideceğiniz yerleri veya tanışabileceğiniz insanları düşünün. "Her cumartesi Bath'da bir antika pazarı kurulur, ben de tezgah sahiplerinden birinin fotoğrafını çektim. Saat 9.30'du, yani insanların etrafta dolaşmasından önceydi ve o, şezlongunda öylece uzanıyordu." Canon EOS RP ve Canon RF 50mm F1.8 STM lens ile 1/640 sn, f/2,8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

4. Yönlendirmekten korkmayın.

Julian'ın da dediği gibi, sokak portreciliği tamamen etkileşimle ilgilidir. Bu nedenle, gerektiğinde konunuzdan hareket etmesini istemekten çekinmeyin. "Konunuzu gölgede çekerseniz ışık daha iyi olabilir veya konunuza poz verme konusunda bazı ipuçları verirseniz daha iyi bir fotoğraf ortaya çıkabilir," diyor Julian. Julian, Canon EOS RP'nin arka ekranının sokak portreciliğinin bu unsuruna yardımcı olduğunu fark etmiş. "Konuyla biraz daha etkileşim kuruyor ve fotoğraf makinesinin arkasına saklanmamış oluyorsunuz," diyor.

Canon EOS RP'nin Yüz Algılama ve Otomatik Odaklama Takibi işlevi de kullanışlıydı. "Odaklanma konusunda endişelenmenize gerek kalmadan konunuzla etkileşim kurmak ve kompozisyonunuzu seçmek için daha fazla zaman ayırmanıza olanak tanıyan harika bir teknoloji. Kadrajda görece küçük olduklarında bile her görüntüde kişinin yüzüne mükemmel bir şekilde odaklanıyor."

5. Lens değiştirin.

Yakın zamanda gerçekleştirdiği sokak portreciliği çekimi için Julian, insanları hem iç hem de dış mekanlarda, üç farklı lens kullanarak fotoğrafladı: Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, Canon RF 50mm F1.8 STM ve Canon RF 85mm F2 Macro IS STM. "İç mekan portreleri için 35 mm veya 50 mm, dış mekan portreleri için 50 mm veya 85 mm kullanmayı tercih ettim. Verdiğim karar, arka planı ne kadar dahil etmek istediğime bağlıydı. İç mekanlarda daha az alan olduğu için konuya daha yakın olursunuz ve onların doğal ortamını daha fazla göstermek istersiniz. Bu nedenle 35 mm kullanışlıdır. Dış mekanda arka plan daha yoğundur ve daha az kontrol altındadır. Bu nedenle uzun bir lens konuyu vurgulamaya ve portreyi daha fazla konuya odaklamaya yardımcı olur."

Canon EOS RP ve Julian'ın seçtiği lenslerin tümü hafiftir. Bu da bu lensleri ağırlık yapmadan, hareket halindeyken portreler çekmek için ideal kılar. EOS RP ayrıca Göz AF izleme özelliğine sahiptir. Bu Dual Pixel CMOS AF teknolojisi, konunuzun gözlerini olağanüstü bir netlikte tutar ve bu sayede portrelerinizde son derece net bir görüntü kalitesi elde edilir.

6. Işıktan en iyi şekilde faydalanın.

Julian, sokak portreciliğinde yalnızca doğal ışık kullanıyor. "İç mekanda, örneğin bir mağazada çekim yaparken ilgililerden yapay ışıkları kapatmalarını isterim. Tesisler genellikle hoş olmayan ve üzerinde çalışılması zor şerit ışıklar veya spot ışıklarıyla aydınlatılır. Bu nedenle iyi bir mekan seçmenin bir parçası da büyük pencereli bir yer aramaktır," diyor.

"Dış mekanda çekim yapıyorsanız güneşin gökyüzünde daha alçak konumda olduğu, günün erken veya geç saatlerinde çekim yapın," diye ekliyor. "Genellikle fotoğrafçılar işe ilk başladıklarında, güzel fotoğraflar çekmek için çok fazla güneş ışığına ihtiyaçları olduğunu düşünürler. Portreler için bu kesinlikle doğru değildir. Bulutlu bir günde, bulutlar dev bir softbox görevi görür ve dağınık ışık göze daha hoş gelir."

Bir taş binanın dışında bir taburede oturan sarı kısa saçlı, gözlüklü, koyu renk giysiler giyen bir kadın.

Dükkanının yanındaki atölyenin dışında duran kuyumcu Tina Engell. Danimarkalı Tina, Londra'daki Goldsmiths'de eğitim görmüş ve 25 yıl önce Bath'a taşınmış. "Arka planın okunaklı olmasını ama aynı zamanda kişinin de biraz öne çıkmasını istiyorum," diyor Julian. "Geniş diyafram, yumuşak ama tamamen bulanık olmayan arka planlar üretir." Canon EOS RP ve Canon RF 85mm F2 Macro IS STM lens ile 1/640 sn, f/2 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

Uzun, kıvırcık, koyu kahverengi saçlı bir kadın, bir matbaa makinesinin yanındaki mağaza tezgahında oturuyor.

Athena Cauley-Yu'nun stüdyosunda iki adet orijinal Heidelberg matbaa makinesi var ve burada birbirinden güzel elle baskısı alınmış yazı malzemeleri üretiyor. "Athena sosyal medyada çok aktif. Bu yüzden bir portre çektirmek isteyebileceğini düşündüm," diyor Julian. "Onu matbaa makinesinin yanında fotoğrafladım. Çekim yaptığınız ortamlarda, insanlara konularınız hakkında biraz bilgi veren ilginç nesneler bulmaya çalışın." Canon EOS RP ve Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM lens ile 1/80 sn, f/2,2 ve ISO 320 değerlerinde çekilmiştir. © Julian Love

7. Doğal anları yakalayın.

Sokak portreciliğinde aksiyon karelerinin veya "unutulmaz anların" peşinde olmazsınız ancak konunuzun kendisiyle ilgili bir şeyle meşgul olduğunu göstermek (örneğin, bir baskı makinesinin yanında duran bir grafiker) bir hikaye oluşturmanıza yardımcı olabilir. "Genellikle, konu ve arka plan hareket etmediğinden ve birçok değişikliğe çok hızlı yanıt vermek zorunda olmadığım için Manuel (M) modu kullanmayı tercih ediyorum," diyor Julian. "Diyafram Önceliği (Av) modunu kullanırsanız fotoğrafı hafifçe her kadraja alışınızda fotoğraf makinesi yeniden hesaplama yaptığı için pozlamanız değişecektir. Genellikle arka planda veya ön planda parlak bir öğe bulundurur ve sadece vurguyu yakalamak isterim."

8. İletişim halinde kalın.

Julian genelde potansiyel konulara göstermek için yanında portföyünden yaklaşık beş küçük baskı ve onlara hemen bir fotoğraf verebilmek için bir şipşak yazıcı taşıyor. "Bu şekilde daha çok karşılıklı yapılan bir iş gibi hissettiriyor," diyor. Canon Zoemini veya Canon SELPHY Square QX10 gibi taşınabilir bir yazıcı bu amaç için idealdir. Çoğu zaman insanlar, belki sosyal medya profilleri belki de çıktısını alıp sergilemek için fotoğrafın bir kopyasını ister. Bu yüzden Julian yanında kartvizit de taşıyor. "Böylece e-posta adresinizi günde 25 kez yazmak zorunda kalmıyorsunuz," diye ekliyor.

Sokak portreleri çekmeden önce her zaman izin istemesine rağmen, Julian sadece ticari bir amaçla fotoğraf çekiyorsa model izin formu kullanıyor. "Bir kişiyi olduğu gibi yansıttığınız, onları bir ürün, hizmet veya marka ile ilişkilendirmediğiniz editoryal amaçlar için yazılı bir model iznine ihtiyacınız yok. Fotoğrafın nasıl kullanılacağını açıklar ve sözlü onaylarını alırım," diyor.

Bu türü zor kılan şey öngörülemez oluşu, bu da sürece heyecan katıyor. Kontrolünüz dışında birçok durum bulunsa da biraz düşünce, pratik ve öz güvenle konu, kompozisyon, ışık ve konum unsurlarını kullanarak güzel ve otantik sokak portreleri üretmek için yaratıcı bir biçimde çalışabilirsiniz.


Yazan: Rachel Segal Hamilton

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

Portre fotoğrafçılığı ipuçları

Bu mükemmel ipuçları ve teknikler ile portre fotoğrafçılığınızı geliştirin.

Portreleri bastırma

Fotoğrafçı ve TikTok yayıncısı Kym Moseley, yabancıların etkileyici fotoğraflarını çekmenin ve paylaşmanın ipuçlarını paylaşıyor.

Mevcut ışıkta çekim

Fotoğraflarınızın daha iyi görünmesi için en iyi ışığı nasıl bulacağınızı ve yakalayacağınızı öğrenin.

Bilinçli seyahat fotoğrafçılığı

Sizinkinden farklı kültürleri ve toplulukları fotoğraflarken göz önünde bulundurmanız gerekenler.