7 Ağustos 2020 tarihinde, görüntü verilerinin image.canon’da kaybolmasıyla ilgili en son raporumuzun sonuçlarını, image.canon bulut platformunda duyurduk. Verilen rahatsızlıktan dolayı kullanıcılardan içtenlikle özür dileriz.
Bu bildirim ile, olaya ilişkin bugüne kadar yaptığımız incelemelerin sonucunu bildiriyoruz.
Canon, image.canon web sitesinde, dünya çapındaki kullanıcılarına şu hizmetleri sunar: (a) kullanıcıların görüntüleri yükleyip 30 güne kadar saklayabildiği kısa süreli depolama alanı ve (b) kullanıcıların görüntüleri belirli bir bitiş tarihi olmaksızın kullanıcı başına/10 GB'ye kadar saklayabildiği uzun süreli depolama alanı.
Canon bu hizmetleri kontrol etmek için, 30 Temmuz'da yazılımın yeni bir sürümüne geçtiğinde, kısa süreli depolamayı kontrol eden kod, hem kısa süreli hem de uzun süreli depolama işlevi için çalışmış ve bu da, 30 günden uzun bir süredir depolanan bazı görüntülerin kaybolmasına sebep olmuştur.
4 Ağustos itibarıyla, olaya neden olan kod tespit edilerek düzeltilmiştir. image.canon adresine yetkisiz erişildiğine dair bir bulguyla karşılaşılmamış ve olay, görüntülerin sızmasına neden olmamıştır.
Kayıp video görüntülerini geri yüklemek için teknik bir önlem bulunmamaktadır. Fotoğraflar orijinal çözünürlüklerine sahip olmaksızın geri yüklenebilir. Olaydan etkilenen kullanıcılarla kısa sürede iletişime geçip, bu kullanıcılardan içtenlikle özür dileyeceğiz.