ARTICLE
Better sports photography: pro tips and techniques
It's not all long lenses and fast shutter speeds: pro sports photographer Tom Jenkins shares his top tips for improving your sports shots.
ARTICLE
Müthiş hızlı ve güçlü özelliklerle dolu bir fotoğraf makinesi olan Canon EOS-1D X Mark III, RAW video, yepyeni DIGIC işlemcisi ve devrim niteliğindeki otomatik odaklanma özelliği gibi, tam kare EOS DSLR fotoğraf makinelerinde ilk kez kullanılan pek çok özelliği kullanıma sunmaktadır.
Profesyonel spor ve vahşi yaşam fotoğrafçıları hızla akıp geçen anları yakalamak için Canon EOS-1D X Mark II’nin gelişmiş otomatik odaklanma sisteminin çok faydasını görmüştü. Şimdi, bu modelin takipçisi olan Canon EOS-1D X Mark III fotoğraf makinesinde, derin öğrenme teknolojisinin de eklenmesiyle, AF performansı bir üst düzeye taşındı. Peki bu tam olarak nedir ve EOS-1D X Mark III’te nasıl uygulanmıştır?
Canon Europe'un Profesyonel Görüntüleme Uzmanı Mike Burnhill şöyle açıklıyor: “Fotoğrafçılar için en ideali fotoğraf makinelerinin hangi nesneye odaklanacaklarını algılaması ve bu nesneyi mümkün olduğunca takip etmesidir. Bir fotoğraf makinesinin kendileri kadar akıllı olmasını isterler. Bu eskiden kesinlikle mümkün değildi ancak derin öğrenme teknolojisi fotoğraf makinesinin nesneyi tıpkı bir fotoğrafçının yaptığı gibi algılayacak ve daha iyi takip edebilecek şekilde programlanmasına olanak tanıyor.”
“Bu teknoloji yapay zeka (AI) ile ilişkili; büyük bir görüntü veri tabanında yer alan milyonlarca bitlik bilgiyi analiz ederek kendisini eğitiyor ve otomatik odaklanma algoritmasını inşa ediyor.” diye açıklıyor Mike Burnhill. “Öğrenmeyi asla durdurmayan AI’den farklı olarak, derin öğrenme, görüntü veri tabanının analizini tamamladıktan sonra gelişimini durduruyor. Derin Öğrenme şu an bir fotoğraf makinesi içinde işleyerek alabileceğiniz en güçlü teknolojiyi temsil ederken, günümüzde mevcut olan gerçek AI sistemleri büyük sunuculara bağlanır ve sadece internet bağlantısıyla çalışabilir."
Canon EOS-1D X Mark III'ün otomatik odaklanma hızı ve doğruluğu, kendinden önceki modelden yaklaşık 28 kat daha yüksek çözünürlüğe sahip olan yeni bir AF sensörünün kullanılması sayesinde güçlendirilmiştir. Bu sadece daha iyi otomatik odaklanma hassasiyeti getirmekle kalmaz aynı zamanda AF sisteminin içinde çalışacağı parlaklık aralığını da genişletir; “dolayısıyla karanlık ve aydınlık koşullarda bile odaklanabilir" diyor Mike Burnhill. "Daha geniş bir çekim koşulu aralığında daha doğru sonuçlar üretiyor."
Bu fotoğraf makinesini Kalahari’deki vahşi yaşamı fotoğraflamak için kullanan Canon Marka Elçisi Marina Cano makineden çok etkilendi. “Vahşi yaşamda saniyeler paha biçilmez değerdedir, bu açıdan Canon EOS-1D X Mark III’ün otomatik odaklanması, çok hızlı olduğu için muhteşem.”
Hızlı otomatik odaklanmaya uyum sağlamak için Canon EOS-1D X Mark III'ün çekim hızı bir hayli yükseliş gösterir. Optik vizörle çekim yaparken 16 kare/sn gibi olağanüstü yüksek bir seviyeye çıkarken, Canlı İzleme modunda mekanik veya elektronik deklanşörle 20 kare/sn çekim hızı sunar.
“Optik vizörle çekim yaparken en yüksek 16 kare/sn hız seviyesine çıkmak çok büyük bir iyileştirme." diyor Mike Burnhill. "Aynanın bu denli hızlı hareket edebilmesi büyük bir mekanik başarı.
"Canlı İzleme modunda 20 kare/sn seviyesine ulaşmak çok zor olmasa da, bu olanak artık tam otomatik odaklanma takibi ve ölçüm performansı ile birlikte sunuluyor. Bazılarının söylediği gibi, Canon EOS-1D X Mark III müthiş bir aynasız fotoğraf makinesi!”
Fotoğraf makinesini kullanarak Tahiti’de dikkat çekici aksiyon çekimleri yapan sörf fotoğrafçısı Ben Thouard, makinenin performansına hayran kaldı. "20 kare/sn’ye kadar hızlarda çekim yapmak ezberleri bozan bir durum" diyor. "Artık tek bir iyi kare ile yetinmiyorum; ikisi, üçü veya hatta dördü arasından seçim yapabiliyorum."
Canon EOS-1D X Mark III’ün bu denli yüksek hızlara çıkabilmesinin nedenlerinden biri çift CFexpress kart yuvasının kullanılmasıdır. “Giriş seviyesi CFexpress kartlar CFast 2.0™ kartlardan üç kat ve CompactFlash kartlardan sekiz kat daha hızlıdır ve ileride daha da hızlanma potansiyeli taşımaktadırlar" diye açıklıyor Mike Burnhill. CFexpress kartların veri aktarım hızları Canon EOS-1D X Mark III’ün kendinden önceki modelden beş kat daha fazla RAW seri çekim derinliği sunmasını sağlar.
Canon EOS-1D X Mark III’ün en önemli bileşeni, profesyonel performansta yeni bir çıta belirleyen DIGIC işlemcidir. DIGIC işlemci, Canon’un kendi geliştirmesi olan yeni CMOS görüntü sensörü ile birlikte çalışarak, çok daha yüksek ISO hassasiyetlerinde daha rafine resim kalitesi üretirken, görüntüleri 10 bit’te HEIF (High Efficiency Image Format) dosyalar olarak kaydedebilir.
"JPEG uzun zamandır biliniyor" diyor Mike Burnhill. "Harika, evrensel bir format ancak hantal, aşırı keskinleştirme sonrası kusurlar kalıyor ve sabit 8 bit’te kaydedilebiliyor. 10 bit’te kaydedilen HEIF dosyalar size bir JPEG ile aynı boyutta dosya için daha fazla renk derinliği ve daha iyi dinamik aralık verir."
Video kalitesinde de önemli oranda iyileştirme yapılmıştır. Yeni DIGIC işleme ve ultra hızlı CFexpress kart yuvalarının kullanıma sunulması sayesinde eskisinden çok daha fazla video kaydı seçeneğinden yararlanılabilir. Canon Log ile 60p’de 10 bit 4K video çekiminin yanı sıra Canon EOS-1D X Mark III RAW video da çekebilir ve bunların her ikisi de dahili olarak kaydedilebilir.
Fotoğrafların ve video kliplerin paylaşılma hızı ve kolaylığı, çekim hızı kadar önemlidir. Canon EOS-1D X Mark III dahili Wi-Fi, Bluetooth Low Energy ve GPS özellikleriyle gelir. İçeriğin çok daha yüksek hızlarla veya daha düşük parazitlenme olasılığıyla daha uzak mesafelere gönderilmesi için dahili Ethernet portu veya opsiyonel WFT-E9 kablosuz dosya aktarıcı, Canon EOS-1D X Mark II ile mümkün olanın iki katına kadar daha yüksek aktarım hızları sunar.
Daha basit bir arayüz kullanımıyla ağ kurma süreci de basitleştirilmiştir. Mike Burnhill “Karşılaştığım en iyi fotoğrafçıların bir kısmı, hayatta gördüğüm, teknik yönü en zayıf insanlardı.” diyor. “Bu yüzden onların daha hızlı görsel göndermelerini sağlamak gerçekten önem arz ediyor."
Canon EOS-1D X Mark III’te de birkaç iyileştirme ile birlikte, kendinden önceki model ile aynı sağlam, kötü hava koşullarına karşı sızdırmaz yapı ve sezgisel kontrol düzeni kullanılmıştır. Gövdenin arkasında yer alan hafifçe aydınlatılmış tuşlar fotoğraf makinesiyle karanlık veya yarı karanlık ortamlarda daha kolay işlem yapılmasını sağlarken, AF-ON tuşlarının her ikisine de AF noktalarının hızlı seçilmesine yönelik yeni bir kontrol eklenmiştir.
Yeni özelliklerin de güç kullanma talepleri olmasına rağmen Canon EOS-1D X Mark II modelindeki ile aynı LP-E19 pil kullanılarak çok daha uzun pil ömrü elde etmek mümkündür.
Bir diğer küçük ancak önemli yükseltme ise daha parlak vizördür. Gelişmeye başlayan aynasız fotoğraf makinesi pazarına ve Canon’un ezber bozan tam kare aynasız EOS R Sistemi’nin kullanıma sunulmasına rağmen, en iyi profesyonel EOS gövdesinin hala bir DSLR olmasının nedenlerinden biri yüksek kalitede bir optik vizör sunabiliyor olmasıdır.
“Bu tür fotoğraf makinesi spor fotoğrafçıları arasında kesinlikle çok popüler." diyor Mike Burnhill. "SLR vizörü bu tür etkinlikler için üstün olmaya devam ediyor çünkü her şeyi gerçek zamanlı görmenizi sağlıyor. Vizörde gördükleriniz ışık hızıyla hareket ediyor.
"Elektronik vizörle daima bir gecikme olacaktır. Görüntü gözünüze çarpmadan önce fotonların elektronlara dönüştürülmesi ve bir işlemciden geçmesi, sonra aynı devre üzerinden bir ekrana yönlendirme yapan başka bir işlemciye geçmesi için 100 ve 200 mili saniye arasında bir gecikme yaşarsınız. Bu sanki çok değilmiş gibi gelir ancak 20 kare/sn.’de çekim yapıyorsanız, üç-dört fotoğraf demektir. Dolayısıyla SLR fotoğrafçısı, aynasız fotoğraf makinesi kullanan fotoğrafçı daha neler olup bittiğini görmeden üç-dört fotoğraf çekmiş olur.
"Aynasız fotoğraf makineleri pek çok farklı fotoğrafçılık türleri için harika seçenekler olmaya devam ediyor ancak bu pazarda en çok tercih edilenler hala SLR modelleridir."
Yazar
ARTICLE
It's not all long lenses and fast shutter speeds: pro sports photographer Tom Jenkins shares his top tips for improving your sports shots.
ARTICLE
From lenses to lighting, action sports photographer Jaime de Diego explains what kit he uses to create atmospheric shots.
ARTICLE
Wildlife photographers Marina Cano, Vladimir Medvedev and Radomir Jakubowski share how they earn money photographing nature.
ARTICLE
Big Cat Tales presenters Jonathan and Angela Scott open their kitbag and reveal the best Canon cameras and lenses for wildlife photography.
Click here to get inspiring stories and exciting news from Canon Europe Pro